Toyota reînnoiește totul la cel mai bine vândut model 4X4 al său, Land Cruiser. Vorbim despre o generație nouă, cu design nou, platformă nouă și tehnologii noi.
Noua generație nu schimbă însă filozofia acestui model, lansat în urmă cu 72 de ani. De atunci, legendarul SUV s-a vândut în 170 de țări din întreaga lume, în 11,3 milioane de exemplare.
Toyota Land Cruiser și-a câștigat reputația unui 4X4 robust, rezistent și polivalent. Un model indestructibil, îndiferent de natura terenurilor sau condițiile în care este utilizat. Unul dintre ”durii” lumii auto 4×4, aflat mereu în rivalitate cu alte nume sacre, precum Land Rover Defender sau Jeep Wrangler.
Din punct de vedere stilistic, noua generație este o adevărată revoluție. Evident, în cazul Land Cruiser nu putem vorbi despre finețe și sensibilitate, iar nou design a fost creat după principiul frumuseții funcționale, inspirat din trecut, în special din perioada anilor 80.
Aceeași filosofie a robusteții se regăsește și la interiorul cu suprafețe geometrice, materiale dure și controale fizice. Tabloul de bord este masiv, dar afișajele digitale și ecranul tactil de mari dimensiuni îl aduc în modernitate.
Partea frontală are două versiuni: cu faruri dreptunghiulare în standard sau circulare pentru ediția de lansare, produsă într-o serie limitată de 3.000 de exemplare. Dimensiuni: 4,92 m lungime, 1,98 m lățime, 1,87 m înălțime, 2,85 m ampatament.
Utilizează platforma GA-F, existentă deja la nivel internațional pe Tundra, Sequoia sau Tacoma, dar și la Lexus GX. Pentru a oferi capacități off-road reale, caroseria este separată de șasiu, a cărui rigiditate a fost îmbunătățită cu 50%.
Această platformă folosește o bară antiruliu frontală deconectabilă. Oferă un confort mai bun și o manevrabilitate îmbunătățită pe șosea, respectiv o eficiență mai bună în off-road. În plus, sistemul de camere video permite vizualizarea împrejurimilor imediate și a părții inferioare a vehiculului.
În Europa va fi oferit mai întâi cu un motor turbodiesel de 2,8 litri, de 204 CP. Din 2025 va exista și o versiune micro-hibrid de 48V, tot diesel. Transmisia automată cu 8 trepte permite o capacitate de tractare de până la 3,5 tone.
Pentru prima oară, Land Cruiser primește servodirecție electrică, ceea ce îi permite să profite de sistemele de asistență la conducere ale pachetului Toyota Safety Sense.
Va fi disponibil în configurații cu cinci sau șapte locuri și va fi comercializat în Europa în prima jumătate a anului 2024. Toyota nu a dat deocamdată detalii despre dotări și niveluri de echipare.
Noul Land Cruiser își păstrează elementele fundamentale, precum șasiul clasic, dar se modernizează. Dincolo de toate, rămâne un 4×4 tradițional, pur și robust. Cât despre preț, acesta ar trebui să fie mai rezonabil în comparație cu cel al rivalului de o viață, de-acum elitistul Land Rover Defender!