Vestea proastă este că toate cele 33 de exemplare ale acestui supercar reinventat au fost deja vândute înainte de a fi produse. Vestea bună (care se vede și din denumire) este că modelul are omologare pentru circulația pe drumurile publice.
Este o reinterpretare modernă și un omagiu adus unui model de legendă, numit 33 Stradale și dezvăluit la Salonul Auto de la Torino din 1967.
Proiectat de Centro Stile Alfa Romeo și asamblat manual în atelierele din Torino ale Carrozeria Touring Leggera, 33 Stradale este un coupe cu două locuri. Caroseria monococă din carbon cu un Cx 0,375 se sprijină pe un șasiu din aluminiu cu cadru în H.
Are două versiuni de motorizare: V6 biturbo de 620 CP (central longitudinal, pe puntea spate) sau electrică de 750 CP (tracțiune integrală). Autonomia în modul pur electric este de până la 450 km (WLTP). Indiferent de versiunea de motorizare, accelerează 0-100 km/h în mai puțin de 3 secunde, iar viteza maximă este de 333 de km/h pentru versiunea termică, respectiv de 310 km/h pentru cea electrică.
Motorul termic este cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte. Pe puntea spate este montat un diferențial electronic cu alunecare limitată, iar frânele sunt Brembo carbon-ceramice cu 6 pistoane în față și 4 în spate. Suspensia activă încorporează un sistem care permite ridicarea punții față cu 5 cm, în timpul deplasării cu o viteză de până la 40 km/h.
Pe bord există un display pe care informațiile sunt afișate în funcție de modul de conducere ales (Strada, pentru uz curent, sau Pista), secondat de un ecran central, pentru funcțiile de infotainment. Informațiile sunt însă atent selectate, pentru a se păstra acea sobrietate digitală pe care un client de Alfa Romeo cu siguranță că o apreciază.
Doi dintre cei 33 de clienți au optat pentru versiunea electrică, dar cifra ar putea crește, deoarece opțiunea încă poate fi schimbată. Fiecare exemplar va fi personalizat, astfel încât nu vor exista două la fel. Primul exemplar va fi livrat în decembrie 2024, toată seria urmând să fie produsă pe parcursul a doi ani. Prețul nu a fost comunicat. Exemplarul 0000, utilizat la dezvoltare, cel mai probabil va fi expus la Muzeul Alfa Romeo de la Arese.
Deși pe lista de așteptare ar exista încă 50 de clienți, constructorul insistă că nu va mai exista nicio versiune specială, ulterioară. Dar Jean-Philippe Imparato, președintele Alfa Romeo, dă asigurări că acest prim model „fuoriserie” al mărcii, de după 1969, va fi urmată de altele.
„Un adevărat manifest al frumuseții esențiale: câteva linii senzuale și puternice în același timp, capabile să trezească dorință și emoții puternice”.
Alejandro Mesonero-Romanos, șeful de design Alfa Romeo, despre versiunea modernă 33 Stradale