Pentru cei mai rafinați fani ai căluțului cabrat, acesta este cel mai valoros Ferrari din toate timpurile. În același timp, pentru amatorii de plasamente financiare, 250 GTO reprezintă mereu o tranzacție atractivă.
A fost produs în doar 36 de exemplare, între 1962 și 1964, dar nu neapărat acest detaliu face din 250 GTO cel mai vânat Ferrari de către colecționari. Este o prezență obișnuită la concursurile celebre de eleganță auto și o atracție la marile licitații, unde este adjudecat pentru sume de ordinul zecilor de milioane de euro.
Dezvoltarea modelului a demarat sub coordonarea lui Giotto Bizzarrini și a continuat cu Mauro Forghieri, care a lucrat cu Scaglietti pe partea de caroserie. Propulsat de un V12, a fost conceput pentru cursele de Grand Touring, de unde și numele cu inițialele GTO (de la Gran Turismo Omologato) și numărul 250 (capacitatea fiecărui cilindru, exprimată în centimetri cubi).
Cel puțin până la momentul acestei documentări, este singurul automobil care valorează mai mult decât greutatea sa în aur, după ce un exemplar 250 GTO a fost adjudecat cu suma de 48.405.000 dolari (echivalentul a circa 42 milioane de euro, la acel moment), la o licitație organizată în august 2018, de Sotheby’s, la Monterey (SUA). La 880 kg, cât cântărește acel GTO, și la 37 de euro gramul, cât era cotat aurul la vremea licitației, rezultă că echivalentul în aur al mașinii era de „doar” 32,5 milioane de euro, cu mult sub suma licitată!
Prețul este justificat și de istoria exemplarului în cauză, care are are șasiul (cu numărul 3413 GT), motorul și cutia de viteze originale. Este al treilea exemplar produs din cele 36, utilizat inițial ca mașină de teste. Ulterior a fost pilotat de campionul mondial de Formula 1 Phil Hill. Americanul s-a impus, la volanul acestei mașini, la Targa Florio, în 1962. Vânzătorul a fost Greg Whitten, preşedinte al Numerix Software şi unul dintre vechii angajaţi ai Microsoft, un pasionat colecționar de automobile, care a cumpărat mașina în anul 2000. În presa de specialitate au circulat informații – neconfirmate oficial – conform cărora un alt exemplar, din 1963, s-ar fi vândut în iunie 2018 cu 70 de milioane de dolari, într-o tranzacţie privată.
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro