Nu mai este o noutate pentru nimeni că noua generație Volkswagen Passat vine doar în versiune break. Prima ”ieșire în lume” a avut loc zilele trecute, în cadrul Salonului Auto de la München, IAA Mobility 2023.
Așadar, aceasta a 9-a generație este una oarecum specială, disponibilă doar Variant.
Este o modalitate bună de a face loc recent lansatului sedan familial 100% electric ID.7. Acesta ar trebui să devină, în scurt timp, noua referință în gama Volkswagen pentru sedanurile mari.
Pe de altă parte, este o veste bună pentru cei care călătoresc pe distanțe lungi. Passat va rămâne și cu motorizare termică, dar și cu variante hibrid, hibrid plug-in și chiar diesel.
Noul Volkswagen Passat SW este mai mare și mai impresionant decât predecesorul său. Construit pe platforma modulară MQB evo2, are 2,84 metri ampatament, în creștere cu 5 cm, ceea ce sugerează un excelent spațiu la interior. A câștigat 14,4 cm în lungime, până la 4,92 m, ceea ce îl face comparabil cu Mercedes Clasa E.
Noua generație și-a schimbat și stilu, prin adoptarea noilor coduri estetice ale mărcii, ceea ce îl apropie mai mult de modelele electrice din gama ID. Noul Passat prezintă linii mai fluide și mai aerodinamice, cu un coeficientul aerdinamic Cx redus de la 0,31 la 0,25.
Capota este mai plonjată, iar grila aproape că a dispărut. Răcirea motorului este asigurată de o uriașă admisie de aer, amplasată în partea inferioară. Farurile au și ele liniile de la noul design Volkswagen și dispun de opțiunea IQ.Light.
Spatele este traversat de o bandă neagră destul de subțire, cu o linie luminoasă, la fel ca la ID.7. Un spoiler de dimensiuni mari completează silueta break-ului.
Bordul dispune de cockpit digital cu ecran de 10,25 inchi, secondat de un display central tactil nou, de mari dimensiuni – 12,9 sau chiar 15 inchi! Computerul de bord integrat este noul sistem de infotainment MIB4, care a fost dezvoltat pe baza criticilor la adresa vechiului sistem.
În ceea ce privește confortul și volumul portbagajului, noul Passat SW nu face excepție de la regulă. Este extrem de generos, cu spațiu pentru picioare foarte mult la locurile din spate, grație creșterii ampatamentului.
De asemenea, pentru a oferi un confort maxim, scaunele din față adoptă tehnologia ergoActive. Deja întâlnită la scaunele de pe ID.7, aceasta dispune de reglaje pentru masaj si temperatură.
Noul break dispune de un volum record al portbagajului, de 690 de litri, în creștere cu 40 de litri. Cu bancheta din spate pliată, volumul ajunge la 1.920 de litri.
Există nu mai puțin de opt configurații diferite de motorizare. Cele pur termice utilizează două motoare de 2,0 litri TSI (benzină, de 204 sau 265 CP) și trei de 2,0 litri TDI (diesel, de 122, 150 sau 193 CP).
Există, de asemenea, o versiune mild-hybrid eTSI de 150 CP. Aceasta combină un nou motor 1.5 TSI evo2 cu patru cilindri cu o baterie litiu-ion și un alternator de 48 V.
În fine, cele două variante eHybrid plug-in pe benzină, de 204 CP și 272 CP, permit până la 100 km autonomie în modul 100% electric, datorită bateriei de 19,7 kWh, respectiv 1.000 km autonomie combinată.
Cele mai puternice versiuni vin cu tracțiune integrală 4Motion. Toate variantele sunt asociate cu transmisii automate, fDSG cu 7 trepte sau eDSG cu 6 trepte pentru cele hibrid plug-in.
Volkswagen Passat Variant va fi comercializat începând din primul trimestru al anului 2024. Prețurile nu au fost încă precizate.