Doar trei modele europene apar în Top 20 cele mai vândute modele la nivel mondial, după primele opt luni din 2023. În timp ce Tesla și producătorii chinezi domină copios acest clasament, „mărcile istorice” din Europa sunt aproape inexistente!
Tesla Model Y este de departe campioana mondială și se vinde de două ori mai bine decât celălalt model Tesla de pe podium, Modelul 3. Între ele s-a strecurat un model BYD, avantajat de faptul că este disponibil și în versiune PHEV.
De altfel, trebuie precizat că acest top, realizat de portalul american Clean Technica, ia în calcul toate automobilele plug-in, atât cele 100% electrice (BEV), cât și cele hibrid (PHEV).
Practic, piața mondială este dominată de gigantul Tesla și de producătorii chinezi, în timp ce europenii nu au de ales decât să se mulțumească cu firimiturile.
Cea mai bine vândută europeană, Volkswagen ID.4, deși se află pe un onorant loc 11, are de șase ori mai puțini clienți decât Tesla Model Y. De ce? Foarte probabil pentru că modelul american este mai spațios, mai puternic și beneficiază de propria sa rețea de încărcare. Iar înainte de toate, nici măcar nu este mai scump!
Volkswagen ID.3, celălalt model european care se află în Top 20, este o altă deziluzie, cu vânzări modeste, foarte mult sub așteptări. Ceea ce și explică de ce Volkswagen este obligat să își reorganizeze capacitățile de producție. În sens negativ, desigur!
BYD Song este modelul care s-a strecurat pe podium, între cele două Tesla. Disponibil în versiune 100% electrică și hibrid plug-in, în mod cert și-ar avea locul și pe piața europeană.
Altfel, cu 14 modele din 20 provenind din China, sunt de înțeles temerile tot mai mari ale producătorilor europeni cu privire la mărcile asiatice, într-un context în care electrificarea Bătrânului Continent devine un proces ireversibil.
Dacă nu vor fi capabili să ofere rapid produse de calitate la prețuri competitive, viitorul jucătorilor istorici din sectorul auto european este sumbru! Scăderea îngrijorătoare a comenzilor de la începutul anului acesta constituie un prim semnal în acest sens. Iar marjele mari cu care se laudă acum producătorii europeni, le vor permite pur și simplu, peste doar câțiva ani, să moară… ”sănătoși financiar”.
Sursa: Clean Technica