După noul X1, BMW prezintă X2, un model disponibil atât în variantă hibridă cât și electrică, dar și într-o versiune sportivă. Astfel, primul Sport Activity Coupé (SAC) din segmentul compact premium trece la a doua generație.
Lansarea pe piaţă la nivel mondial va începe în martie 2024, cu modelul electric BMW iX2 xDrive30, versiunea de performanţă BMW X2 M35i xDrive, o altă opţiune de motorizare pe benzină şi un model diesel.
Preţuri de start pentru BMW X2 în România: 43.911 euro cu TVA pentru X2 sDrive20i, respectiv 59.322 euro cu TVA pentru X2 M35i xDrive. Primul iX2 xDrive30 porneşte de la 46.650 euro cu TVA.
Din punct de vedere al stilului, partea frontală este preluată de la X1, dar cu o grilă modificată și ceva mai compactă, pentru a-i da mai multă sportivitate. Contururile grilei pot fi iluminate din spate.
Pentru partea din spate, inspirația vine și de la modelele din segmentele superioare, în special X6. Prin urmare, pare ceva mai rafinat și mai masiv, mai ales la versiunea sportivă M35i, cu un spoiler care este poziționat fără prea multă eleganță sub luneta.
Din punct de vedere al dimensiunilor, BMW X2 și iX2 măsoară 4,55 metri lungime, 1,84 metri lățime și 1,59 metri înălțime. Această nouă generație este cu 19 cm mai mare decât cea anterioară și cu 5 cm mai lungă decât X1.
În interior, este aproape un copy/paste de la X1 și aceasta este o veste destul de bună. Per total, interioarele entry-level la BMW sunt de bună calitate, cu asamblare și materiale la nivel premium.
Sistemul de infotainment, numit Curved Display” este în întregime digital și combină instrumentarul de 10,25 inchi și un ecran tactil central de 10,7 inchi. Totul este conectat și poate primi actualizări „over the air”. Sistemul integrează GPS, precum și control vocal compatibil cu Amazon Alexa. Apple CarPlay și Android Auto sunt, evident, în dotare.
În ceea ce privește portbagajul, acest SUV coupé în versiunea termică X2 are între 560 și 1.470 litri, în timp ce la varianta electrică volumul scade între 525 și 1.400 litri.
Pentru diesel, o singură opțiune: motor de 2,0 litri, cu patru cilindri de 170 CP și 360 Nm. Pentru benzină va fi disponibil un motor în trei cilindri mild hybrid (sDrive20i) de 170 CP şi 240 Nm cuplu. Va fi și o versiune sportivă M35i, de 300 CP și 400 Nm, cu tracțiune integrală și accelerație 0-100 km/h în 5,4 secunde.
Versiunea electrică iX1 xDrive30, are două motoare și putere însumată de 313 CP și 494 Nm cuplu. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde și atinge viteza maximă de 180 km/h. Acumulatorul de 64,8 kWh are o autonomie de până la 449 km.