Marea noutate așteptată la Alfa Romeo pentru anul viitor, este un crossover – Brennero. Acesta va deschide un nou capitol în istoria constructorului italian, fiind primul său BEV (vehicul electric alimentat de la baterie).
După Jeep Avenger, Fiat 600e și Peugeot e-3008, este momentul ca și Alfa Romeo să beneficieze de tehnologia de care grupul Stellantis dispune în domeniul electromobilității.
Pentru Alfa Romeo acest transfer de tehnologie vine ca o gură de oxigen, având în vedere că, înainte de apariția gigantului Stellantis, din care acum face parte, marca italiană avea o perspectivă destul de sumbră, după fuziunea FCA – PSA. Practic, s-a luptat să supraviețuiască în fostul grup Fiat Chrysler, care se concentrase pe mărcile generaliste, precum Fiat și Jeep.
Deși avea nevoie disperată de modele noi, acestea au cam lipsit în ultimii ani. Din 2010 și până în prezent a lansat doar trei noutăți: Giulietta (2010), Stelvio (2015) și Giulia (2016). În paralel, două modele au fost retrase: MiTo (2018) și Giulietta (2020).
Și astfel, viitorul mărcii devenea tot mai incert. Mai mult, fuziunea care a dat naștere grupului Stellantis a adus în discuție posibila dispariție a mărcilor Alfa Romeo sau Lancia, în favoarea DS.
S-a decis să se continue cu cele două mărci istorice, însă este necesară o repoziționare, așa că vor avea viziuni diferite în segmentul premium. Lancia va etala rafinament și eleganță, iar Alfa va miza pe pasiune și sportivitate.
Diferențierea va fi vizibilă în următorii ani, când ambele își vor extinde gama prin lansarea de noi modele. Lancia ar trebui să fie mai conectată și mai tehnologizată, în timp ce pasiunea și sportivitatea vor fi în centrul strategiei Alfa Romeo.
Pe de altă parte, la fel ca pentru orice producător, va demara transformarea pentru adoptarea mobilității electrice. După ce în 2022 s-a lansat Tonale, un SUV compact hibrid plug-in, primul model al mărcii în șase ani, anul viitor este programată următoarea noutate absolută, un mic SUV urban. Brennero va fi disponibil pe anumite piețe în declinare termică sau hibrid plug-in, dar va avea ca variantă de bază propulsia 100% electrică.
Platforma tehnică va fi împărțită cu Jeep Avenger, cu un motorul electric de 156 CP și o autonomie de până la 400 km. Numele Brennero vine de la trecătoarea montană aflată la granița dintre Italia și Elveția.