Citroën vine cu o surpriză în segmentul B, odată cu prezentarea celei de-a patra generații a modelului C3. Vorbim despre un model complet electric, menit să se impună printr-un excelent raport calitate-preț, deși este fabricat în Europa.
C3 este unul dintre celei mai populare modele Citroën, care s-a vândut în peste 5,6 milioane de unități de la lansarea primei generații, în 2002. Reprezintă 29% din volumul vânzărilor Citroën în Europa, iar anul trecut a monopolizat 11% din totalul pieței europene de segment B.
Cea de-a patra generație a familiei Citroën ë-C3 pentru Europa a fost complet reinventată. Proiectat încă de la început în jurul platformei globale native BEV, Citroën „Smart Car Platform“, ë-C3 debutează cu un nou limbaj de design și sigla nouă Citroën.
Mai înalt și mai îndrăzneț, introduce noul cod stilistic al mărcii, prezentat pentru prima dată pe conceptul Citroën Oli 2022, în care verticalitatea contrastează cu suprafețele orizontale, sculptate tehnic.
Este vârful de gamă al unei familii de modele noi care va juca un rol major în dezvoltarea gamei de produse și a valorilor mărcii Citroën în Europa și în consolidarea poziției sale competitive la nivelul pieței.
Motorul electric de 83 kW/113 CP oferă putere și cuplu pentru deplasările zilnice și călătoriile lungi, în timp ce pachetul de baterii de 44 kWh asigură o autonomie WLTP de până la 320 km. Reîncărcarea la 100 kW DC, de la 20% la 80% din capacitate, se realizează în doar 26 de minute.
Noul ë-C3 vine cu vești bune pentru cumpărătorii de automobile care caută un preț cât mai mic pentru a se deplasa în mediul urban în mod complet electric. Noului model cu autonomie de 320 km, oferit de la 23.300 de euro, i se va alătura, până în 2025, o versiune cu autonomie de 200 km, mai accesibilă, cu un preț de la 19.990 euro.
Proiectat în studioul Citroën din cadrul Stellantis Automotive Design Network din Velizy-Villacoublay, lângă Paris, va fi fabricat la uzina Stellantis Trnava din Slovacia și va ajunge la dealeri în al doilea trimestru al anului 2024.