Ferrari F2001 (2001). Arma lui Schumi
03.10.2023
           
Distribuie acest articol!   

Considerat un model emblematic pentru „perioada de aur” din era contemporană a motorsportului de înaltă performanță, F2001 este unul dintre monoposturile cu care Michael Schumacher a câștigat cinci titluri mondiale consecutive în Formula 1, între 2000 și 2004, sub culorile Ferrari. Poate fi considerat întruchiparea fabuloasei cariere și a pilotajului perfect cu care Schumi a intrat în istoria Marele Circ.

Mașinile de Formula 1 din acea perioadă erau animate de motoare V10 de 3,0 litri ce dezvoltau puteri de până la 900 CP și erau capabile de turații care se apropiau de 19.000 rpm, înghesuite sub caroserii modelate în fibră de carbon și materiale compozite preluate din tehnica aerospațială și optimizate în tunelurile de vânt. Mii de ore de proiectare și dezvoltare, eforturi asidue depuse de sute de angajați, totul susținut cu bugete de sute de milioane de dolari, pentru a obține succesul la cel mai înalt nivel posibil în sportul cu motor. În Formula 1, acolo unde câțiva centimetri sau câteva milisecunde fac mereu diferența între succes și eșec.

Este unul dintre cele mai de succes monoposturi Ferrari din toate timpurile, la volanul căruia Michael Schumacher a câștigat al patrulea din cele șapte titluri supreme la piloți. Schumacher a terminat acel sezon cu 123 de puncte, aproape de două ori mai multe decât următorul clasat, David Coulthard, de la McLaren. De asemenea, Scuderia și-a păstrat titlul la constructori. Sezonul 2001 a fost unul extraordinar pentru Ferrari, cu nouă victorii (Australia, Malaezia, Spania, Monaco, Europa, Franța, Ungaria, Belgia, Japonia), 11 pole position, 19 clasări în puncte, cu 15 pe podium. De fapt, nu a existat nicio cursă în care F2001 să nu fi urcat pe podium.

În 2017, șasiul cu numărul 211, cel pilotat de Michael Schumacher în cursele de la Monte Carlo și Hungaroring, ambele câștigate de german, a fost adjudecat la o licitație Sotheby’s organizată la New York, pentru suma de 7,5 milioane de dolari. A fost, la momentul respectiv, cel mai scump monopost modern de Formula 1 vândut vreodată la o licitație.

Motorul este Tipo 050, un V10 la 90 de grade, de 2.996 cmc, utilizat și în sezonul precedent, dar mai ușor. De altfel întreaga mașină a fost ușurată comparativ cu cea din 2000, ceea ce le-a permis inginerilor să jongleze cu poziționarea strategică a balastului, în funcție de circuitul pe care se concura.


AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro

Distribuie acest articol!