Skoda Kodiaq (2024): Reînnoirea unui bestseller
06.10.2023
        
Distribuie acest articol!   

A doua generație a celui mai mare SUV de la Skoda va debuta pe piață în 2024. Contrar tendințelor actuale, nu va avea nicio versiune 100% electrică, ci două motoare diesel și trei pe benzină. În schimb, își va convinge clienții prin spațiul interior extrem de generos, inclusiv în versiune cu 7 locuri.

Lansat în 2016, actualul Kodiaq a fost primul SUV de la Mlada Boleslav. Cu aproape 800.000 de exemplare vândute, a avut o carieră de bestseller.

Marele semn de întrebare referitor la Kodiaq vizează viitorul acestui model. Să fie pe aproape sfârșitul marelui SUV de la Skoda?

Conceptul Vision 7S, care va fi comercializat din 2026, este tot un SUV care poate găzdui 7 persoane, la fel ca și Kodiaq. Însă a doua generație Kodiaq nu are nicio versiune 100% electrică, ceea ce surprinde în contextul actual. Mai mult chiar, noua generație vine și cu două motoare diesel.

Producătorul ne liniștește: noul Kodiaq își va continua cariera până când motorul termic nu va mai fi cu adevărat de actualitate și se va dubla cu ”fratele” său electric.

Skoda a revizuit complet modelul, iar a doua generație vine cu un look împrospătat și cu un profil dinamic, cu tente de coupe. O realizare remarcabilă pentru un SUV ultra-familial, la care prioritar este spațiul pentru pasageri și bagajele acestora.

La interior, cea mai mare schimbare este mutarea manetei de la transmisia automată în spatele volanului, în stil american. Avantajul: o consolă cu mai multe disponibilități. Tabloul de bord are două ecrane, unul de 12 inchi, în poziție centrală, iar celălalt de 10 inchi, în fața soferului.

Niciun buton pe bord, cu exceptia a trei cadrane situate sub panoul principal. Utilizarea lor nu pare tocmai intuitivă, având în vedere că presupune schimbări de meniuri și gestionarea unor funcții multiple. Rămâne de văzut reacția utilizatorilor la acest risc pe care constructorul ceh și l-a asumat.

În schimb calitatea asamblarii și a materialelor este de top. La fel și spațiul interior, cei 6 cm în plus la lungime fiind în beneficiul ampatamentului, adică al spațiului pentru pasageri. Prin urmare, locurile din spate au un spațiu imens, iar bancheta (fracționabilă 60/40) este glisantă. Portbagajul are o capacitate de 900 de litri, care scade la 340 de litri în varianta cu șapte locuri.

Platforma tehnică este împărțită cu ”vărul” Volkswagen Tiguan și este o evoluție a lui MQB 8. Skoda mizează în continuare pe motorul diesel de 2,0 litri, în versiunile de 150 și 204 CP. Benzina este reprezentată de blocurile e-TSI de 1,5 litri (150 CP) și 2,0 litri (204 CP) și un hibrid versiune plug-in de 204 CP, cu autonomie declarată de până la 100 km. Variantele de top, atât diesel, cât și pe benzină, au tracțiune integrală și transmisie DSG.

10 detalii esențiale despre noul Kodiaq
● Două motoare diesel și trei pe benzină, fără versiune electrică.
● Un design actualizat, care îl face mai fluid și mai dinamic.
● Bandă luminoasă orizontală în față și la spate.
● O nouă capotă, ”sculptată”.
● Parașocuri redesenate.
● Pasajele roților pătrate.
● Faruri TOP LED Matrix, generația a doua.
● Spațiu mai mult decât generos la interior.
● Peste 6 cm în plus la lungime.
● Portbagaj de 900 litri.

Distribuie acest articol!