Ofensiva producătorilor chinezi în Europa continuă cu o investiție mamut, planificată de BYD. Gigantul, care inițial s-a făcut cunoscut pe plan global prin producția de acumulatori, abordează mai nou piața europeană și din postura producătorului de automobile.
în acest conext, BYD și-a anunțat intenția de a construi o mare uzină de automobile electrice pe Bătrânul Continent. Pe lista posibilelor gazde s-au aflat orașe din mai multe țări: Franța, Germania, Spania, Polonia, Ungaria.
La capătul discuțiilor, care s-au purtat pe parcursul mai multor luni, cei de la BYD au optat pentru Szeged, oraș situat în estul Ungariei, la 175 km de Budapesta, foarte aproape de frontiera cu România, la doar 100 de km de Arad.
Investiția va fi de ordinul miliardelor de euro, iar fabrica va fi cea mai mare capacitate de producție ridicată de un producător auto chinez în Europa. Nu este prima investiție BYD în Ungaria, țară în care compania mai are și o fabrică de autobuze, inaugurată în 2016, la Komarom.
BYD este o companie gigant, cu peste 630.000 de angajați și o capacitate de producție care anul acesta a ajuns la aproape două milioane de automobile electrice. Gama actuală din Europa este compusă din cinci modele, cu prețuri între 30.000 și 72.000 de euro.
Calitatea modelelor BYD a crescut foarte mult, comparativ cu momentul debutului, de acum un deceniu. La nivel global, analiștii văd în acest brand viitorul lider mondial și principalul concurent pentru Tesla, în topul producătorilor de automobile electrice.
Cât despre Ungaria, țara vecină continuă să atragă marii investitori din domeniul auto, grație infrastructurii, forței de muncă mai ieftine, dar și prin politica subvențiilor substanțiale.
Cei trei mari producători auto premium germani, Audi, BMW și Mercedes, au deja fabrici aici. Cea mai recentă investiție a fost făcută de BMW: două miliarde de euro, într-o nouă fabrică, ridicată la Debrețin. Aceste fabrici sunt pregătite sau în curs de convertire pentru producția de automobile electrice.
BYD nu este primul nume mare din industria auto chineză care derulează investiții majore în Ungaria. Gigantul CATL, specializat în producția de baterii și sisteme de stocare a energiei, a demarat deja o investiţie de 7,3 miliarde de euro, într-o mega-uzină amplasată lângă Debreţin. Când va fi dată în funcțiune, aceasta va fi una dintre cele mai mari fabrici de acumulatori din lume, cu o capacitate anuală de 100 GWh, adică necesarul de baterii litiu-ion pentru circa două milioane de automobile electrice pe an.