Producătorul chinez GreatWall își reorganizează mărcile, în vederea debarcării în Europa
02.12.2023
        
Distribuie acest articol!   

BYD, MG, Nio, Geely, XPeng sunt primele nume de constructori chinezi de automobile cu care clienții europeni fac deja cunoștință în această perioadă. Lista lor nu se va opri aici, seria de noutăți urmând să continue pe termen scurt și mediu.

Grupul GreatWall se prgătește și el să desanteze pe piața europeană, iar în această perspectivă își reorganizează gama, prin simplificarea denumirilor de la modele. Astfel, ORA și Wey vor dispărea ca branduri de sine stătătoare.

În spatele acestor noi mărci, aparent inofensive, se ascund grupuri industriale imense, de regulă companii de stat.

Câteva exemple: MG aparține grupului de stat chinez SAIC (un gigant al industriei auto din China), BYD este principalul producător de baterii pentru vehiculele electrice la nivel mondial, iar Geely a ”înghițit” mai multe mărci europene cu tradiție (Volvo, Lotus, Smart), în paralel cu lansarea altora noi, precum Lynk&Co și Zeekr. Acestora li se alătură Aiways, Li Auto și Seres, nume mai puțin cunoscute (deocamdată) în Europa.

Printre prezențele cu greutate din peisajul industriei auto chineze se numără și GreatWall, un nume cu trimitere evidentă la Marele Zid Chinezesc. Acest grup este lider al segmentului SUV și 4X4 din China, în care s-a specializat începând din 1996, odată cu lansarea primelor sale modele, Deer și Safe. La acea vreme, erau niște copii simpliste după celebrele modele Toyota Hilux și 4Runner.

Dar vremurile s-au schimbat mult de atunci, iar brandul se află pe locul 9 în topul celor mai mari producători de automobile din China. Este o poziționare foarte bună pentru un producător independent, neafiliat statului chinez. În prezent comercializează modele cu design și tehnologii realizate acum complet „in-house”, fără a mai fi modelate după modele străine.

Grupul își distribuie modelele în întreaga lume sub mai multe mărci, ca de pildă GWM (pentru GreatWall Motors), ORA, Wey sau Tank. Deși și-a anunțat de multă vreme sosirea în Europa, o face ceva mai târziu decât compatrioții săi.

În urmă cu câțiva ani a prezentat și câteva concepte cu care intenționa să atace Bătrânul Continent, toate sub brandurile ORA și Wey și cu denumiri destul de fanteziste (Funky Cat, Lightning Cat, Coffee 01, Coffee 02).

În cele din urmă, se pare că va aplica o soluție rațională și va simplifica denumirile viitoarelor modele. În primul rând, nu se mai pune problema distribuirii lor sub mai multe branduri, toate urmând să poarte sigla GWM.

Astfel, ORA și Wey vor deveni game în cadrul GWM, și nu mărci în sine, fiecare urmând să fie compusă din două modele. GWM ORA 03 va fi o mașină electrică de oraș, GWM ORA 07, un sedan electric, iar GWM Wey 03 și GWM Wey 05, două SUV-uri familiale electrice.

Întrarea în Europa se va face progresiv, începând din ianuarie 2024, mai întâi în Regatul Unit, apoi în Germania.

Distribuie acest articol!