China a deveni cel mai mare exportator de automobile din lume. Inclusiv la categoria electrice
19.01.2024
        
Distribuie acest articol!   

Aflată în plină ascensiune la nivel global, industria auto chineză tocmai a depășit Germania și Japonia, pentru a deveni cel mai mare exportator de automobile de pe planetă.

Ani la rând acest titlu a revenit sistematic Japoniei. În mod tradițional, podiumul era completat de Germania, urmată de Coreea de Sud, care a făcut progrese semnificative în ultimul deceniu.

Însă creșterea industriei de automobile electrice din China permite deja acestei țări să fie principalul exportator de automobile din lume. Deja după primele 11 luni din 2023, China exportase circa 4,4 milioane de automobile, conform Asociației Producătorilor de Automobile din China (CAAM), în creștere cu 58% față de aceeași perioadă din 2022. În același timp, Japonia a exportat „doar” 3,99 milioane de unități, în creștere cu 15%, dar insuficient pentru a contracara ofensiva chineză.

Cifrele includ automobile fabricate în China și exportate în lumea largă. Pe lângă brandurile chineze, aici sunt incluse și toate automobilele produse în China și apoi exportate.

Apropo de producția în alte țări, liderul mondial Toyota, de pildă, produce în afara Japoniei peste șase milioane de automobile, din totalul de circa zece milioane vândute anual în întreaga lume.

În același timp, China este cel mai mare exportator de mașini electrice din lume, cu 6,1 milioane de unități vândute, în creștere cu 21,9% față de 2022. Pe lângă modelele full electrice, cele hibride au avut și ele mare succes, cu peste 2,7 milioane de unități.

Să nu uităm că, de pildă, Tesla exportă foarte mult din ce produce în China, BMW asamblează noul Mini electric tot aici, la fel ca noul Tavascan de la Cupra sau modelele de top de la DS. De asemenea, automobilele chineze construite în alte țări (în special în Europa și SUA) nu sunt, evident, luate în considerare în acest clasament.

Cât despre piață auto chineză, aceasta a cunoscut o creștere semnificativă, cu un total de 21,6 milioane de autoturisme vândute în 2023, cu 5,6% peste anul precedent și numeroase mărci locale care concurează (și chiar depășesc) producătorii străini.

În decembrie 2023, BYD și-a menținut poziția de lider pe segmentul vehiculelor electrice din China, cu peste 340.000 de mașini vândute, depășind cu mult Tesla, care a vândut aproximativ 94.000 de unități. Piața electrică a Chinei a crescut exponențial în ultimii ani, stimulată de subvenții, care au fost eliminate treptat, la sfârșitul anului 2022.

Potrivit analiștilor de la Canalys, 55% din vehiculele electrice vândute la nivel mondial în 2023 au provenit din China.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!