Considerat de multă vreme drept o alternativă viabilă la propulsia full electrică, hidrogenul nu reușește deocamdată să atragă constructorii de automobile, din motive legate de cost și infrastructură. Cu toate acestea, interesul pentru hidrogen este mare în domeniul transportului greu, în special în cel de mărfuri.
Chiar dacă majoritatea constructorilor au abandonat hidrogenul, unii încă văd un potențial în acest domeniu. Este vorba, cu precădere, de producători asiatici.
După ce a recunoscut, recent, că a eșuat cu această energie în domeniul automobilelor, Toyota se va concentra pe hidrogen pentru echiparea vehiculelor utilitare. Hyundai, de asemenea, se numără printre cei care cred în hidrogen și sunt dispuși să dezvolte această tehnologie.
Gigantul industriei auto din Coreea de Sud și-a consolidat recent angajamentul față de dezvoltarea hidrogenului prin semnarea unui acord multilateral care vizează promovarea „partajului de bune practici”. Pentru a marca importanța acestei inițiative, a avut loc o ceremonie de semnare în cadrul COP28, Conferința mondială privind schimbările climatice.
Acordul, susținut de Ministerul Mediului din Coreea de Sud, Korea Water Resources Corp., Global Green Growth Institute (GGGI) și SK E&S, urmărește să accelereze dezvoltarea unui ecosistem global al hidrogenului.
Partenerii sud-coreeni implicați în acest acord vor juca un rol crucial în furnizarea de studii de caz și consultări privind proiectele legate de hidrogen. Ministerul Mediului va împărtăși exemple de distribuție a vehiculelor cu hidrogen și de stabilire a ecosistemelor de stații de încărcare.
Corporația pentru resursele de apă din Coreea de Sud va analiza producția și utilizarea hidrogenului pentru transport folosind generarea de hidroenergie. SK E&S va explica producția și utilizarea hidrogenului lichefiat. Hyundai nu vorbește în niciun caz despre automobile în sensul literal al termenului, ci mai degrabă despre lumea transporturilor în general.
Hyundai va implementa, de asemenea, procesul său „Waste-to-Hydrogen”, o metodă de producere a hidrogenului din biogazul emis de deșeurile organice, care a avut succes în Coreea de Sud.
„Modelul nostru de deșeuri în hidrogen este o metodă ecologică de producere a hidrogenului, care a fost deja implementată cu succes în Coreea”.
Chul Youn Park, head of Global Hydrogen Business la Hyundai Motor Company
În cadrul acestui acord, GGGI va publica un raport de evaluare bazat pe analiza contribuțiilor partenerilor, document destinat difuzării internaționale. Scopul general al Hyundai Motor este de a promova beneficiile producerii de hidrogen din deșeuri și de a extinde adoptarea acestui model la nivel global.