Koenigsegg Gemera (2020). Primul Mega-GT
09.01.2024
        
Distribuie acest articol!   

Koenigsegg și-a definit primul model cu patru locuri drept „primul Mega-GT din lume”. Versiunea inițială, prezentată în 2020, nu avea doar patru locuri, ci și patru motoare, care, reunite în cadrul unui sistem hibrid, furnizau o putere însumată de 1.724 CP, cu un cuplu maxim de 3.500 Nm.

Marea surpriză se află sub capotă, un agregat termic de 2,0 litri twin-turbo, în 3 cilindri, care acționează pe puntea față și este capabil să dezvolte 600 CP. Blocul termic este asociat cu trei motoare electrice, câte unul la fiecare roată din spate, iar al treilea pe arborele cotit al motorului. Astfel înzestrat, hypercar-ul Gemera accelerează 0-100 km/h în 1,9 secunde, viteza maximă fiind limitată la 400 km/h.

La doi ani de la prezentarea primei versiuni, în vara lui 2023 Koenigsegg a revenit cu noutăți: o a doua motorizare, cu putere totală declarată de 2.332 CP și cuplu maxim de 2.750 Nm. Această a doua versiune se numește Koenigsegg Gemera HV8 (Hot V8) și, până la proba contrarie, a fost proclamată cea mai puternică mașină din lume. Agregatul V8 de 5,0 litri bi-turbo, alimentat cu biocombustibilul E85, de 1.500 CP, este preluat de pe supercarul Jesko și este susținut de un motor electric poreclit „Dark Matter”, care produce 800 CP și 1.250 Nm cuplu și  înlocuiește cele trei motoare electrice existente pe prima versiune Gemera.

Uimitorul raport de 1,11 CP/kg face din Gemera HV8 cea mai extremă mașină de producție de pe planetă. Din păcate, cifrele comunicate de Koenigsegg sunt grozave, însă… deocamdată nimeni nu le-a putut măsura, în afara constructorului. Așadar, trebuie tratate cu precauție, cel puțin până la apariția primelor exemplare. Oricum, din modul în care Koenigsegg a prezentat oficial cea de-a doua versiune, se înțelege că aceasta va fi cea cu „specificațiile pentru clienți”.

Producția ar trebui să înceapă la sfârșitul anului 2024, iar livrările undeva în 2025. Gemera HV8 va fi cu aproximativ 400.000 de euro mai scumpă decât prima versiune, care este estimată la aproximativ 1,4 milioane de euro.


AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro

Distribuie acest articol!