La peste jumătate de veac de la apariție, Countach continua să fie un dream car fascinant. Este creația lui Marcello Gandini, la acel moment director de design la Carrozzeria Bertone. Proiectul a avut codul intern LP500 și a intrat în istorie ca primul model de serie dotat cu celebrele uși cu deschidere verticală (”Lambo doors”), pe cât de spectaculoase, pe atât de practice în locurile de parcare înguste.
Inițialele LP vin de la așezarea motorului cu 12 cilindri (4.971 cmc) în poziție longitudinală-spate (“Longitudinale Posteriore”, în italiană). LP 500 a fost mult diferit de modelul Countach introdus în producție în 1974, ca înlocuitor pentru Miura. Între 1974 și 1990 au fost produse 1.999 de exemplare Countach, în cinci serii diferite.
Originea numelui se află în dialectul regiunii Piemont. În etapa finală de asamblare, prototipul a fost ascuns într-o magazie pentru mașini agricole dintr-o fermă de lângă Grugliasco (provincia Torino). Acolo a fost „descoperit” de un fermier, care a exclamat uimit și entuziasmat: „Countach!” În dialectul piemontez, cuvântul exprimă uimirea. Născut în Piemont, Marcello Gandini a realizat că acest cuvânt are o forță comunicativă deosebit de puternică, astfel că i-a convins pe Nuccio Bertone, Ferruccio Lamborghini și colegul său Paolo Stanzani să dea acest nume mașinii.
Acest prim prototip a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 1971, după care, în 1974, a fost folosit la testele de impact necesare omologării modelului de serie. Cu ocazia împlinirii a 50 de ani de la lansare, Lamborghini a decis să reconstruiască primul exemplar Countach, Ideea a fost lansată în 2017, de un client important, colecționar de Lamborghini, care a dorit să rămână anonim. Misiunea a fost dusă la bun sfârșit de specialiștii Diviziei Polo Storico (parte din Automobili Lamborghini, creată în 2015, cu scopul de a conserva identitatea istorică a companiei din Sant’Agata Bolognese), cu sprijinul colegilor de la Lamborghini Centro Stile, la capătul a 25.000 de ore de muncă.
Au fost folosite imagini, schițe, desene originale și fișe din arhivă, iar detaliile au mers până la refacerea galbenului original (Giallo Fly Speciale, din arhivele PPG) și a compoziției vechiului tip de anvelope Cinturato CN12 (cu ajutorul celor de la Pirelli). S-au folosit scanări 3D, iar numeroase piese mecanice au fost recreate de la zero. Rezultatul a fost expus la ediția 2021 a renumitului concurs de frumusețe de la Villa d’Este.
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro