Noul Renault 5 E-Tech. Marele pariu al lui Luca de Meo
03.03.2024
        
Distribuie acest articol!   

Anunțat cu destul de mult timp în urmă, noul Renault 5 electric și-a făcut, în sfârșit, debutul în versiune de producție, în cadrul Salonului de la Geneva. Modernul R5 este un simbol al renașterii Renault și unul din marile pariuri făcute de Luca de Meo, unul dintre cei mai străluciți conducători din industria auto concemporană.

Readuce în actualitate designul clasicului Renault 5 și oferă o abordare modernă a mobilității urbane cu zero emisii. Exponent de top al amplului program de relansare Renaulution, acest model își are locul în gama Renault ca înlocuitor al pionierului electric Zoe.

Numele oficial este Renault 5 E-Tech 100% electric, iar constructorul îl prezintă ca ”noua față a revoluției electrice”. În mod paradoxal, înainte de venirea lui Luca de Meo la cârma Grupului Renault, noul R5 a fost doar un vis al unui designer, refuzat de conducerea companiei. A fost reperat de noul CEO, în 2020, și a devenit instantaneu dragoste la prima vedere.

”Acum câțiva ani, când am ajuns la Renault, am văzut o machetă de design uitată undeva la marginea unei mari hale din departamentul de design. Pentru mine a fost evident că Renault 5 avea potențialul de a readuce compania în luminile rampei”.

Luca de Meo, CEO Renault Group

Renault 5 E-Tech electric este o mașină diferită față de oricare alta. Pentru Renault Group, aceasta întruchipează strategia de redresare Renaulution, precum și reînnoirea industrială și direcția electrică a mărcii. Ce poate fi mai potrivit decât o emblemă pop pentru a duce mașinile electrice în mainstream-ul european?

Clasicul Renault 5 a fost o mașină unică, renumită pentru designul său avangardist, versatilitate și consumul redus de combustibil. Alături de milioane de familii, a înfruntat provocările vremurilor sale: criza petrolieră, stilul de viață în schimbare sau apariția necesității celei de-a doua mașini. Rămânând fidel acestei moșteniri, Renault 5 E-Tech electric este un răspuns îndrăzneț la provocările de mediu ale societății din zilele noastre – sobrietate energetică, sustenabilitate și o amprentă redusă de carbon.

Cu un design seducător, caracteristici electrice și digitale create pentru a fi atât funcționale, cât și distractive, și cu un sistem circular de producție care este localizat în Franța, Renault 5 E-Tech electric are tot ce îi trebuie pentru a deveni o referință  în cazul mașinilor de oraș, în perioada tranziției energetice.

Un model de generație nouă, născut din Renaulution, care va fi dotat cu baterii de 40 kWh sau 50 kWh, cu autonomie de până la 300 km, respectiv 400 km. Motoarele au puteri de 95 CP, 120 CP sau 150 CP. Autonomia maxima este de 300 sau de 400 km. Capacitatea portbagajului este de 326 de litri.

Modelul de serie nu este cu mult diferit de show-car și a fost dezvoltat în doar trei ani. Prețul de start va fi de aproximativ 25.000 de euro.

Luca de Meo recunoaște că rareori și-a pus atâta energie într-un model. Este, probabil, cel mai mare pariu al său, de la preluarea destinelor Renault. Este convins că rezultatul este produsul tipic pe care piața îl așteaptă de la Renault. Și nu oricum, ci într-o formulă pe care nimeni nu o rezolvase până acum: o mașină care să fie în același timp accesibilă și cool.

A acceptat provocarea democratizării electromobilității, cu gândul la crearea celui mai bun automobil electric de mici dimensiuni din lume. Noul Renault 5 este parte din lupta de Meo pentru reinventarea industriei auto europene, un alt obiectiv în care ilustrul director crede cu îndârjire.

Renault 5 E-Tech a fost dezvoltat în trei ani în loc de patru, se produce în mai puțin de zece ore, 75% dintre furnizori sunt la mai puțin de 300 de kilometri distanță, iar neutralitatea carbonului este la doi ani distanță. Acum nu mai are nevoie decât de validare din partea pieței!


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!