Peugeot 5008 trece la a treia generație
25.03.2024
        
Distribuie acest articol!   

După lansarea celei de-a treia generații Peugeot 3008, este rândul noului 5008 să fie dezvăluit. Mai mare, capabil să ia la bord până la șapte persoane, este așteptat pe piață în această toamnă, cu mai multe versiuni full electrice și hibrid.

Dezvoltată pe arhitectura STLA Medium, a treia generație Peugeot 5008 introduce variante hibrid și trei versiuni 100% electrice, marcând o evoluție majoră față de generația anterioară.

Va avea cinci motorizări, dintre care trei BEV – de 210 CP, 230 CP și cu două motoare cu putere însumată de 320 CP, cu tracțiune integrală. Bateria poate fi de 73 kWh sau 98 kWh cu autonome între 500 și 660 km. Versiunea mild hybrid va avea 136 CP, iar cea PHEV, 195 CP.

Noul 5008 crește de la 4,64 metri la 4,79 metri lungime, oferind mai mult spațiu interior, portbagaj cu volum de 748 de litri în configurația cu cinci locuri și un al treilea rând de scaune mai primitor.

Pentru această a treia generație 5008, Peugeot a schimbat (aproape) totul, pentru a avea argumente solide în fața unei concurențe puternice, precum Skoda Kodiaq sau Renault Espace. Doar în ceea ce privește designul în general, nu putem vorbi de nicio surpriză majoră.

Volumul portbagajului a fost dublat față cel de la precedenta generație, fiind adus la 259 de litri (și cu 50 de litri mai puțin la versiunea electrică cu două motoare), cu al treilea rând de scaune ridicat. Interesant este că acestea nu mai dispar în podea și nu mai sunt detașabile, dar cu toate acestea noul 5008 oferă mult mai mult volum al portbagajului la versiunea cu șapte locuri.

Bordul este preluat integral de la lui 3008, cu celebrul Panoramic i-Cockpit și ecranul XXL ”suspendat”, de 21 de inchi, cu finisaj GT. La interior materialele sunt de calitate, cu țesături și placări cu aluminiu. La fel ca la cele mai recente modele de la Stellantis, Peugeot 5008 dispune de ChatGPT și navigație TomTom cu planificare integrată a încărcării electrice. Evident, nu lipsesc sistemele de asistență la conducere devenite obligatorii de Europa și conducerea semi-autonomă de nivel 2.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!