Vânzările de mașini electrice pierd viteză în Europa
26.04.2024
        
Distribuie acest articol!   

Vânzările de automobile electrice noi au scăzut în Europa, în martie 2024. În mod oarecum surprinzător, tot mai mulți clienți optează pentru modelele hibrid plug-in.

De la sfârșitul anului trecut, piața modelelor electrice nu a mers tocmai bine. Pe toate piețele majore, fie că vorbim de China, Statele Unite sau Europa, creșterea puternică din ultimii ani pare să se fi temperat.

Pe Vechiul Continent, de exemplu, de la începutul anului vânzările de mașini cu emisii zero au crescut mai puțin decât cele de mașini termice. Încetinirea s-a confirmat în martie 2024, printr-o scădere reală.

Mai precis, dacă întreaga piață europeană de automobile a avut în luna martie o creștere de 5,2%, cea a mașinilor electrice a înregistrat o scădere de 11,3% a vânzărilor. Ca volume, dintr-un total de 1.031.875 de automobile noi vândute în această perioadă, 134.397 au fost cu zero emisii.

În principal scăderea este generată de piața germană, unde reculul vânzărilor de automobile PHEV și BEV a fost de 28,9%. Reamintim, această scădere a fost determinantă de încetarea bruscă a subvenției pentru achiziționarea de mașini electrice noi, din această țară.

Pe întreg trimestrul I din 2024, vânzările de mașini electrice au crescut cu 3,8% față de aceeași perioadă a anului 2023. Un procent totuși sub ritmul de creștere a pieței în general, care a înregistrat un salt de 4,4%. Prin urmare dezvoltarea vânzărilor de automobile electrice nu mai are nicio legătură cu ritmul din anii precedenți.

De asemenea, cifrele raportate de ACEA relevă un alt fenomen surprinzător: modelele hibrid plug-in rezistă mai bine decât cele full electrice, cu o scădere de 6,5% în martie și chiar o creștere de 7,5% în primul trimestru din 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!