Cel mai nou GT de la Ferrari se numește pur și simplu 12Cilindri și înlocuiește modelul 812 Superfast. Spre bucuria puriștilor, păstrează impresionantul motor V12 aspirat natural de 6,5 litri, fără a integra hibridizarea, dar în schimb ar putea fi ultimul Ferrari dotat cu un V12 amplasat frontal.
Noul model are un design neo-retro inspirat de 365 GTB/4 din 1967, cu dimensiuni generoase și un interior modern, dotat cu mai multe ecrane. Trimiterea la 365 GTB/4 din 1967 este sugerată în special de banda neagră din față, care leagă grupurile optice.
Propulsorul V12 de 6,5 litri dezvoltă 830 CP, suficienți pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde și a atinge o viteză maximă de 340 km/h. Transmisia automată cu dublu ambreiaj și 8 rapoarte este relativ nouă, lansată pe SF90 Stradale, dar cu rapoarte cu 5% mai scurte în treptele inferioare.
La o privire mai atentă, acest V12 cu aspirație naturală are puține lucruri schimbate în comparație cu motorul lui 812 Superfast. Este blocul de generație F140, care și-a început cariera sub capota lui Enzo și care echipează astăzi în special Purosangue.
Motorul livrează 678 Nm (cu 14 Nm mai puțin decât 812 Competizione), dar, mai presus de toate, atinge o turație de 9.500 rpm. 80% din cuplu este disponibil de la 2.500 rpm, o cifră uluitoare pentru un motor cu aspirație naturală. Îmbunătățirile au vizat biele noi din titan și pistoane din aluminiu forjat, toate acestea reducând greutatea motorului cu 3% față de 812 Competizione.
Spre deosebire de alte modele de acest gen, ca de pildă Ferrari SF90 Stradale sau Porsche 911 GT3 RS, în cazul de față elementele aerodinamice nu sunt foarte vizibile, fiind mai subtil integrate. În general, designerii au preferat de această dată să insiste la liniile și formele caroseriei, in detrimentul unui spoiler mai mare, a deflectoarelor sau prizelor de aer supradimensionate.
Contrar aparențelor din imaginile oficiale, Ferrari 12Cilindri nu este un automobil tocmai mic! Măsoară 4,73 metri lungime, 2,17 metri lățime și 1,29 metri înălțime, cu un ampatament de 2,70 metri (cu 2 cm mai puțin decât 812 Superfast). Strict cu două locuri, 12Cilindri va fi apreciat doar în doi și fără prea multe bagaje, volumul portbagajului fiind limitat la 270 de litri.
În interior, legătura cu alte creații de la Maranello este evidentă, în special cu SUV-ul Purosangue. Tablou de bord simetric are trei display-uri, unul cu diagonala de 10,2 inchi chiar sub ochii șoferului, altul de 8,8 inchi pe partea pasagerului, iar cel de-al treilea, de 15,6 inchi, în poziție centrală.
12Cilindri este disponibil atât în versiune Coupe cât și Spider și este pentru prima dată la Ferrari când ambele versiuni sunt prezentate în același timp. Cu un total de 1.620 kg, versiunea decapotabilă va fi cu 60 kg mai grea decât coupe-ul, iar portbagajul va fi cu 70 de litri mai mic.
Evident, și prețurile diferă: circa 435.000 de euro pentru versiunea decapotabilă și 395.000 de euro pentru coupe, fără taxe. Primele comenzi vor fi onorate până la sfârșitul anului 2024.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!