Mercedes-Benz 540 K Special Roadster (1936). Miss Sindelfingen
07.05.2024
        
Distribuie acest articol!   

În anii 1930, Mercedes-Benz domina piața automobilelor de lux, cu modelele sale dotate cu motoare în opt cilindri supraalimentate cu compresor, de unde și inițiala K din nume (Kompressor, în germană). La început a fost elegantul 500 K, cu tehnologie de ultimă oră, lansat în 1934 și oferit în mai multe versiuni, cea mai luxoasă (și cea mai scumpă) fiind Special Roadster.

A fost transformat ulterior în 540 K Special Roadster (Spezial Roadster / W 29), prezentat în premieră la Salonul Auto de la Paris, în 1936, și menținut până în 1939. Deși a fost produs într-un număr foarte mic de exemplare, odată cu trecerea timpului acesta a devenit un model emblematic pentru Mercedes-Benz. Sunt multe voci din rândurile experților care susțin că, dacă ar trebui ales un singur model care să exemplifice luxul Mercedes-Benz, acesta ar fi cea mai bună alegere.

Este un impunător roadster cu două locuri, linii fluide și proporții armonioase, ușor de recunoscut după capota proeminentă, aripile enorme, țevile de evacuare de la exterior, parbrizul înclinat și lungimea enormă (5,24 metri). Caroseria a fost realizată la Sindelfingen, în atelierele pe care constructorul german le înfiinţase la începutul acelei decade pentru producția de modele deosebite, destinate clienţilor speciali. În lumea automobilelor clasice, un Mercedes realizat la Karrosserie Sindelfingen este de la sine recunoscut ca un automobil de lux, cu un nivel excepțional al calității.

Fără îndoială, 540 K Special Roadster este o capodoperă Mercedes-Benz, adorată de cei bogați și admirată chiar și în zilele noastre, datorită frumuseții uluitoare a celei mai elegante și grațioase declinări pe care a cunoscut-o vreodată o „caroserie Sindelfingen”. În același timp, acest model a beneficiat de cea mai bună inginerie și cea mai înaltă măiestrie de care erau capabili la acel moment oamenii de la Mercedes-Benz, în frunte cu Hermann Ahrens, responsabilul de stil, și inginerul Gustav Rohr, care a coordonat modernizarea șasiului provenit de la 500 K. Principalul atu al motorului cu 8 cilindri în linie, de 5,4 litri, era supraalimentarea prin compresor în trepte. Cu o putere crescută de la 115 CP până la 180 CP, 540 K era capabil să ruleze cu până la 170 km/h.

Spezial Roadster este unul dintre cele mai frumoase și apreciate supercar-uri germane, indiferent de epocă. Cu toate că au fost finalizate doar 26 de exemplare, modelul contribuie enorm la prestigiul Mercedes-Benz, chiar și în zilele noastre.


AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro

Distribuie acest articol!