Colaborarea dintre XPeng și Volkswagen își propune să dezvolte o platformă electrică cu costuri mai mici, pentru a crește volumele de vânzări în China și la nivel internațional.
XPeng, constructorul auto chinez specializat în vehicule electrice, și Grupul Volkswagen, liderul european și numărul doi mondial în industria auto, au anunțat o colaborare cu scopul de a dezvolta o platformă electrică mai ieftină, destinată în special vehiculelor electrice pentru piața chineză.
Inițiativa își propune să facă automobilele electrice mai accesibile pentru consumatorii chinezi, stimulând în același timp adoptarea mobilității electrice în cea mai populată țară din lume.
Colaborarea dintre XPeng și Volkswagen vizează o platformă cu aproximativ 40% mai ieftină decât actuala MEB (Modular Electric Drive), utilizată de Volkswagen pentru vehiculele sale electrice, precum ID.3.
Noua platformă va reduce costurile de producție pentru vehiculele electrice, ceea ce ar permite prețuri de vânzare mai competitive pe piața chineză.
Obiectivul numărul unu al grupului german este, desigur, să concureze constructorii chinezi, de pe poziții egale. Volkswagen comercializează unele dintre modelele sale electrice în China, dar acestea nu au mare succes din cauza prețurilor prohibitive. Oferind vehicule electrice mai accesibile, prin intermediul XPeng, Volkswagen speră să convingă mai mulți consumatori chinezi să aleagă modelele sale în detrimentul altora.
Noua platformă electrică dezvoltată de XPeng și Volkswagen este de așteptat să ofere mai multe avantaje, comparativ cu MEB. Pe lângă reducerea costurilor de producție, ar putea permite o mai mare flexibilitate în proiectarea și fabricarea vehiculelor electrice, precum și o modularitate îmbunătățită, pentru a răspunde nevoilor specifice ale pieței chineze.
Dezvoltarea unei platforme electrice rentabile prezintă o seerie de provocări tehnice și logistice. Va trebui găsit un echilibru între reducerea costurilor și păstrarea performanței, siguranței și calității vehiculelor electrice. În plus, concurența pe piața chineză a vehiculelor electrice ar putea îngreuna diferențierea produselor și cucerirea unei cote de piață semnificative. Dacă deocamdată sunt prevăzute modele destinate Chinei, grupul german nu exclude comercializarea acestora, pe viitor, și în Europa.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!