După ce anul trecut a tăiat 1.100 de locuri de muncă de la uzina din Valencia, din Spania, Ford intenționează acum să reducă alte 1.600.
„În prezent, în fabrică există un surplus de aproximativ 1.600 de angajați”, a declarat o purtătoare de cuvânt Ford Spania, în urma unei întâlniri a conducerii cu sindicatele, în cadrul căreia a prezentat un nou plan social.
Potrivit companiei, aproximativ 600 dintre aceste locuri de muncă sunt considerate „structurale”. O soluție de tranziție ar putea fi negociată pentru celelalte 1.000 de posturi, până la demararea producției unui nou model, planificată pentru 2027.
Sindicatul UGT a precizat că un total de 1.622 de angajați au fost afectați de acest plan social. Dintre aceștia, 626 ar fi afectați de „plecări voluntare cu caracter permanent”, în timp ce 996 ar putea beneficia de o „prioritizare la angajare în 2027”, când compania va crea noi posturi, pentru a produce noul model.
Anunțul vine la puțin peste un an de la tăierea a 1.100 de posturi în aceeași fabrică, care are în prezent între 4.700 și 4.800 de salariați. În 2023, Ford a anunțat reducerea a aproape 5.000 de locuri de muncă în Europa, în principal în Germania (2.300), Regatul Unit (1.300) și Spania.
Producătorul american a indicat apoi că dorește să reducă numărul de modele concepute pentru Europa, pentru a se concentra pe cele electrice și pe vânzările de utilitare, care sunt foarte profitabile.
Cândva unul dintre pilonii industriei auto europene, Ford și-a văzut cota de piață scăzând semnificativ în ultimii 20 de ani pe Bătrânul Continent. La fel ca întreaga industrie auto, Ford se angajează în tranziția la electromobilitate, o tehnologie care necesită investiții mari în cercetare și dezvoltare, precum și modernizarea completă a fabricilor.
Constructorul plănuiește să investească 50 de miliarde de dolari în această tranziție, până în 2026. Masiva reorganizare reflectă provocările cu care se confruntă Ford și alți constructori auto, în încearcarea de a se adapta rapid la o piață în schimbare, în care concurența, în special la cea din Asia, este acerbă.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!