La fel ca mulți alți constructori de automobile, Volkswagen mizează pe termen mediu pe propulsia 100% electrică. Însă, confruntat cu scăderea vânzărilor de modele electrice, constructorul german încearcă să se adapteze ”din mers” la realitatea de pe piață.
După cum bine se știe, începând din 2035, în Europa va fi interzisă vânzarea de automobile noi termice sau hibride. Singura alternativă, în aceste condiții, va fi mașina electrică, iar în acest context constructorii au anunțat deja obiective și termene destul de ambițioase.
Mercedes, de exemplu, plănuiește să producă numai modele electrice începând din 2030, Audi va prezenta ultimul său model echipat cu motor termic în 2026, în timp ce mărcile grupului Stellantis adoptă strategii similare, dar la momente ușor diferite.
Doar că încetinirea ritmului de adoptare a propulsiei electrice, înregistrată în ultima vreme, obligă constructorii să își recalculeze pașii în această direcție. Astfel, strategiile pe termen scurt și mediu sunt acum redefinite.
De exemplu, Mercedes nu mai exclude continuarea producției de modele hibrid după 2030, în timp ce Renault și Stellantis anunță că se vor adapta în principal la cererea clienților.
Volkswagen, care este al treilea vânzător de mașini electrice din lume, după Tesla și BYD, plănuia să nu mai aibă în ofertă modele termice și hibride pe piața din Europa, în următorii ani. Acum însă, constructorul nu mai pare foarte sigur în această privință.
Potrivit mai multor surse, Volkswagen și-ar fi revizuit în profunzime strategia pentru următorii ani. Concernul german ar paria foarte mult pe termen scurt pe modelele hibrid. Acest lucru se va vedea la noile generații Tiguan și Passat, oferite și în versiune PHEV și care, foarte probabil, vor avea mai mult succes decât echivalentele lor electrice, ID.4 și ID.7.
În același timp, Volkswagen a abandonat proiectul fabricii de baterii din Germania, subliniind că investiția ar fi fost prea mare într-o perioadă în care indecizia este evidentă.
Vânzările de mașini electrice Volkswagen sunt în scădere în Europa, în ciuda lansării de noi modele. Marca a amânat pentru 2026 lansarea lui ID.2, primul său model electric promis la un preț de plecare de circa 25.000 de euro.
În schimb, Volkswagen pare într-o formă ceva mai bună în China, unde parteneriatul cu XPeng va da naștere în curând la două noi modele electrice destinate acelei piețe.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!