Potrivit unor surse apropiate, compania americană Tesla ar fi decis să reia dezvoltarea unui model electric de 25.000 de euro. Acest proiect ar putea contribui la atenuarea dezamăgirii provocate de prețul la care este comercializat acum Model Y Standard.
În urmă cu câțiva ani, Tesla a aprins spiritele atunci când a anunțat lansarea unei mașini electrice ultra-accesibile. Dar, de atunci, Model Y Standard a fost singurul vehicul „ieftin” de la Tesla, cu un preț de plecare în Europa de circa 40.000 de euro.
Marca americană ar putea relansa proiectul unui model mai accesibil, potrivit unor surse interne.
Promisiunea unei mașini electrice de 25.000 de euro a fost, pe bună dreptate, bine primită, însă nu a mai fost urmată de niciun model. A existat, desigur, Tesla Model Y Standard, dezvăluit recent, dar prețul acestuia este departe de faimoasa promisiune.
De fapt, proiectul a fost pus în așteptare, marca preferând să se concentreze pe dezvoltarea Cybertruck și Robotaxi. Acum însă se pare că producătorul este pe cale să relanseze vechea idee, iar zvonurile indică faptul că dezvoltarea proiectelor cu nume de cod NV91 și NV93 va fi reluată în curând.
Primul ar putea lua forma unui model compact, mai mic decât Model Y. Evident, nu se cunoaște niciun detaliu concret în acest moment. Dacă va deveni realitate, ar permite companiei să scape de imaginea de marcă îmbătrânită. Mai mult, un model cu adevărat accesibil ar putea contribui, în sfârșit, la creșterea vânzărilor.
Provocarea va fi păstrarea cu succes a ADN-ului Tesla, menținând în același timp costurile de proiectare și fabricație cât mai scăzute posibil. Mașina rezultată din proiectul NV91 ar putea, prin urmare, adopta o abordare mai simplă, cu o specificație tehnică mai pragmatică. Puterea, dimensiunea bateriei și, prin urmare, autonomia ar putea fi revizuite în jos.
La rândul său, proiectul NV93 se referă la ceva complet diferit. Conform acelorași surse, acest nume de cod ar desemna viitorul vehicul care va servi drept bază pentru următoarele generații Robotaxi. Cu toate acestea, ar avea o abordare comună: accesibilitatea. Totuși, este de așteptat ca cele două să fie legate. Astfel, primul ar fi versiunea pentru „publicul larg”, în timp ce al doilea ar dispune de echipamente exclusive axate pe condusul autonom.
Dacă se va întâmpla așa, Tesla ar putea împărți costurile de dezvoltare între cele două modele, crescând astfel șansele de a-și îndeplini în sfârșit promisiunea unei mașini electrice de 25.000 de euro.



















