„E o mașină, nu un telefon!” Volkswagen, dat în judecată pentru comenzile tactile
10.09.2025
        
Distribuie acest articol!   

Deși Volkswagen recunoscuse deja că utilizarea comenzilor tactile a fost o greșeală, constructorul se confruntă acum cu un proces colectiv. Motivul: butoanele capacitive de pe volan, considerate prea sensibile, ar fi cauzat activări involuntare și chiar un accident mortal.

De ani buni, industria auto încearcă să transforme mașinile în adevărate smartphone-uri pe roți. Cu tablete uriașe pe bord și butoane fizice eliminate treptat, digitalizarea completă părea calea firească spre modernitate. Însă șoferii nu s-au lăsat convinși.

Volkswagen ilustrează perfect acest eșec. Constructorul german a admis recent că introducerea comenzilor tactile pe modelele sale a fost o greșeală. Șeful de design, Andreas Mindt, a anunțat chiar revenirea la clasicele butoane mecanice, mai sigure și mai intuitive.

Această reorientare vine pe fondul unui proces colectiv intentat în Statele Unite, în care compania este acuzată că sistemele tactile de pe volan au dus la activări involuntare și chiar la un accident mortal.

Reclamația vizează direct butoanele capacitive situate pe volanul unor modele precum ID.4, ID.Buzz și Golf. Fiind excesiv de sensibile, acestea reacționează, se pare, la cea mai mică atingere, ceea ce poate declanșa funcții în mod neintenționat.

O simplă mișcare a volanului ar putea activa, de exemplu, pilotul adaptiv. Conform plângerii, un astfel de scenariu a dus chiar la o accelerare bruscă și la un accident mortal.

Conform afirmațieii generice „e o mașină, nu un telefon”, reclamanții acuză, de asemenea, sistemele de siguranță IQ.Drive. Ei susțin că, în anumite situații, ACC (Adaptive Cruise Control) nu se dezactivează corect, că frânarea de urgență nu se declanșează întotdeauna și că airbag-urile s-ar putea să nu se declanșeze.

Mai multe plângeri pe această temă au fost deja depuse la NHTSA, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA.

Confruntată cu aceste acuzații, Volkswagen refuză în prezent să comenteze, invocând procedurile judiciare în curs. Dar răul este făcut: presa de specialitate nu a ezitat să critice frustrarea cauzată de aceste comenzi tactile, iar unii proprietari au înlocuit chiar piesele problematice cu versiuni cu butoane fizice împrumutate de la alte modele.

Distribuie acest articol!