Care sunt mărcile auto cu cei mai fideli clienți
14.07.2024
        
Distribuie acest articol!   

Când vând un automobil, constructorii își propun, în general, să își păstreze clienții, pe viitor. Fidelizarea clienților se numără, de altfel, printre principalii indicatori de performanță și în industria auto.

Fidelizarea implică numeroase aspecte, precum calitatea vehiculelor, fiabilitatea și prestația service-ului. Evident, dacă nu sunt la un nivel adecvat, aceste elemente pot descuraja clienții. Sau, dimpotrivă, îi pot fideliza, dacă totul este la un nivel cât mai ridicat.

Dar cum arată topul mărcilor auto cu cei mai fideli cumpărători?

Potrivit unui studiu realizat de AAA Data, Tesla este marca cu cea mai mare rată de loialitate dintre proprietarii săi. De fapt, nu mai puțin de 88,10% dintre proprietarii de automobile Tesla optează pentru un model nou de la același producător, atunci când își reînnoiesc mașina.

Înseamnă că aproape 9 din 10 clienți Tesla rămân fideli acestui brand – o rată excepțională pentru industria auto! Pe poziția a doua regăsim Dacia, care beneficiază de o loialitate de 82,10%. De asemenea, o cifră foarte mare.

Pe treapta a treia a podiumului se află Toyota, cu o rată de fidelitate de 75,5%. Fiabilitatea legendară a vehiculelor sale, precum și experiența de conducere oferită joacă un rol cheie în deciziile clienților de a cumpăra un vehicul de la liderul industrie auto globale.

Tesla, în special, beneficiază de un entuziasm notabil pentru modelele sale emblematice. Proprietarii primei versiuni Model 3, de exemplu, manifestă o tendință puternică de a-și reînnoi alegerea, optând adesea pentru un nou Model 3 sau trecând la SUV-ul Model Y.

La Dacia, atașamentul față de marcă este adesea legat de percepția de a fi un consumator informat, „care face alegeri inteligente”. Cu toate acestea, nu toți clienții rămân fideli mereu. Când părăsesc Dacia, unii dintre cei 18% clienți neloiali apelează la Renault, optând adesea pentru modele precum Clio sau Captur.  Apropo de Renault, acesta are o rată de loialitate de 64%, de asemenea un procent foarte bun.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!