Milionarii ezită să cumpere hypercar-uri electrice
08.07.2024
        
Distribuie acest articol!   

Deși Uniunea Europeană a decretat sfârșitul automobilelor termice, piața auto electrică este în prezent într-un impas. Această situație afectează toate segmentele, inclusiv hypercar-urile.

Iar trecerea la electromobilitate îi privește pe toți constructorii, indiferent dacă produc modele low-cost, de uz general sau de lux.

Astfel, mărci precum Lotus, Rolls-Royce, Porsche sau Maserati au făcut deja pasul, în timp ce altele, precum Ferrari sau Lamborghini, nu s-au încumetat încă. Și poate că ezită pe bună dreptate!

Chiar dacă accelerațiile unui hypercar electric sunt mult mai impresionante decât cele ale unuia termic, există totuși un întreg segment de cumpărători foarte bogați pentru care șofatul unui hypercar electric este pur și simplu imposibil.

Majoritatea clienților din această categorie sunt de acord cu ideea că „electricul este bun pentru călătoriile de zi cu zi, dar nu pentru plăcere”. Și este foarte interesant de observat care sunt obiecțiile lor.

Este criticată în general greutatea excesivă a acestor mașini, care tinde să degradeze ținuta de drum, în special la viraje. Dar asta nu este tot. Absența zgomotului sau a mirosului sunt, de asemenea, handicapuri majore în opinia lor.

Unii constructori au optat pentru soluția de compromis și au decis să treacă la hibrid, cum este cazul cu Ferrari SF90, care se poate deplasa în regim pur electric, fără a renunța la propulsia termică. Însă greutatea rămâne semnificativă, iar mai presus de toate există multe întrebări cu privire la valoarea de revânzare a acestor modele și costisitoarea operațiune de înlocuire a bateriei.

În aceste condiții, nu este deloc surprinzător să constatăm că modelele mai vechi, pur termice, continuă să atragă pasionații de hypercar-uri, în timp ce electricele nu reușesc să convingă deocamdată.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!