Peugeot VLV (1941). Conceptul de electromobilitate urbană
23.07.2024
        
Distribuie acest articol!   

Peugeot VLV (Véhicule Léger de Ville / „vehicul urban ușor”), primul model electric Peugeot, a fost produs la fabrica La Garenne din regiunea Parisului, în 377 de exemplare, din iunie 1941 până în februarie 1945. Utilizat cu precădere de lucrătorii poștali și medici, a prefigurat conceptul de electromobilitate urbană, la nivel de intrare în gamă.

Raționalizarea benzinei, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, a impus găsirea unor surse alternative de energie. Peugeot a fost singurul producător francez important care s-a arătat preocupat la acea vreme de propulsia electrică.

Energia era furnizată de cele patru baterii de 12 volți amplasate în portbagajul din față, care ofereau o autonomie cuprinsă între 75 și 80 km, la viteza de 36 km/h. Motorul electric fără diferențial era cuplat la roțile din spate.

VLV impresionează deopotrivă prin simplitate și ingeniozitate. Eficiența propulsiei electrice s-a regăsit pe acest mini-cabriolet cu două locuri, dând naștere unui vehicul economic, destinat utilizării urbane.

Este un „cyclecar” cu ampatamentul micșorat la puntea spate, care a fost gândit să răspundă nevoilor de transport ale celor care și-au văzut mașina rechiziționată sau pur și simplu nu au mai putut să o utilizeze din cauza lipsei de combustibil, care era raționalizat și devenise foarte scump.


AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro

Distribuie acest articol!