Battista „Pinin” Farina a fondat compania în 1930. Avea să intre rapid în galeria celebrilor maeștri carosieri italieni și să devină unul din cele mai mari nume ale designului mondial. De-a lungul timpului, Pininfarina a desenat pentru nenumărați producători de automobile, de la supersportive pentru branduri cu mari pretenții, precum Ferrari, Maserati sau Alfa Romeo, până la modele populare pentru Fiat, Brilliance, Daewoo sau Hyundai.
Cu Battista, un hyper-GT electric botezat în onoarea fondatorului mărcii, Pininfarina încearcă o revenire în segmentul producției de modele super-exclusiviste. Bazat pe Rimac Nevera, a stabilit câteva recorduri de viteză pe o pistă de testare din India, care i-au permis constructorului să îl proclame oficial drept cea mai rapidă mașină de producție din lume. Puterea însumată a celor patru motoare este de 1.900 CP, cu un cuplu maxim de 2.340 Nm. Astfel, Battista este cel mai puternic supercar italian de stradă din toate timpurile, capabil să ruleze cu peste 350 km/h.
Are un sistem electronic unic de launch control, cu ajutorul căruia a doborât recordul de accelerație de la 0 la 100 km/h cu 1,86 secunde, iar de la 0 la 200 km/h în 4,75 secunde. A parcurs un sfert de milă (400 de metri), pe circuit, în doar 8,55 secunde, jumătate de milă în 13,38 secunde și a atins viteza maximă de 358 km/h. Are în palmares și un record mondial în materie de frânare pentru un automobil electric: de la 100 la 0 km/h în doar 31 de metri.
Acumulatorul acestui hyper-grand-tourer electric are capacitatea de 120 kWh și asigură o autonomie de până la 500 km. Mașina dispune de un generator de sunet, denumit Suono puro, care are cinci moduri: Pura, Calma, Energica, Furiosa și Carattere. Iar apropo de personalizare, există 120 de milioane de combinații posibile la interior și exterior, care vizează culorile, finisajele, o serie de detalii realizate pe măsura clientului, inclusiv decorări cu elemente preluate din lumea bijutierilor.
Fiecare exemplar Battista necesită peste 1.250 de ore de muncă (între 10 și 18 săptămâni, în funcție de specificații), în regim manufacturier, artizanal chiar, în atelierele producătorului, de la Cambiano. Seria este limitată la doar 150 de exemplare, prețul de plecare fiind de 2,2 milioane de euro fără taxe. Cinci exemplare sunt ediții speciale Anniversario, care marchează împlinirea a 90 de ani de la fondarea companiei.
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro