Repoziționare în gama Audi: noul A5 va lua locul lui A4 și va avea exclusiv motorizări termice
19.07.2024
        
Distribuie acest articol!   

Audi face o schimbare importantă în gamă, odată cu lansarea noii generații A5, care preia poziționarea lui A4, în special în cazul versiunii break. La rândul său, Audi A4 va deveni în curând 100% electric.

Așadar, o schimbare în nomenclatorul mărcii, odată cu această a patra generație. De acum, toate terminațiile pare (A4, A6, A8) vor fi rezervate modelelor electrice, în timp ce numerele impare (A3, A5, A7) vor reveni, în mod logic, modelelor termice și hibride.

Devenit o mică instituție la Audi și considerat unul dintre cele mai frumoase creații moderne de la Ingolstadt, încă de la prima generație, cea din 2007, desenată de Walter de Silva, Audi A5 nu și-a pierdut niciodată acest statut.

Reînnoirea modelului este, așadar, un exercițiu deosebit de riscant pentru Audi, pentru că tradiția trebuie perpetuată, iar noua generație vine cu provocarea repoziționării.

Noul A5, dezvoltat pe platforma PPC, va fi disponibil atât în versiune sedan, cât și break (Avant). Silueta cu care eram obișnuiți la A4 a dispărut, la fel ca și portbagajul, noul aspect fiind orientat spre stilul fastback (sau Sportback, ca să folosim un termen familiar la Audi), în timp ce break-ul are un profil surprinzător de dinamic.

Dimensiunile au explodat și ajung acum la 4,83 metri lungime (cu 7 cm mai mult față de vechiul A4) și 1,86 metri lățime. Aparent periculos de aproape de dimensiunile lui Audi A6, însă acest model va fi reînnoit curând și, fără îndoială, va deveni mai mare.

Audi A5 este o adevărată mașină de familie, cu mult spațiu la bord, în special datorită ampatamentului de 2,90 metri. Gigantic pentru o mașină care nu este electrică!

În ceea ce privește portbagajul, Audi anunță 445 de litri la sedan și 476 de litri pentru versiunea break. Cu scaunele din spate pliate, spațiul de depozitare poate fi mărit la 1.299 litri, respectiv 1.424 litri.

Tabloul de bord este inspirat de la Audi Q6 e-tron, cu nu mai puțin de trei ecrane, inclusiv unul în fața pasagerului. În fața șoferului găsim două panouri curbate, de 11,9 inchi pentru Virtual Cockpit și 14,5 inchi pentru touchscreen-ul central. Ecranul tactil suplimentar de 10,9 inchi care se află în fața pasagerului este opțional.

La capitolul motorizare, versiunile electrice lipsesc, acestea fiind rezervate exclusiv viitorului A4, care va apărea în 2025. Gama de motoare este clasică, intrarea în gamă fiind asigurată de un TSI de 2.0 litri cu patru cilindri și 150 CP, care este disponibil și într-o versiune de 204 CP cu tracțiune față sau quattro. La lansare va exista și un motor de 2.0 litri TDI cu patru cilindri MHEV de 204 CP, disponibil și el cu tracțiune față sau quattro.

Surpriza plăcută este abandonarea versiunilor S diesel și revenirea la benzină. Noul Audi S5 este MHEV echipat cu un V6 TFSI de 3,0 litri și 367 CP. Ca și versiunea diesel, dispune de un acumulator de 1,7 kWh şi un mic motor electric de 24 CP şi 230 Nm. Versiunile PHEV vor sosi mai târziu și vor dezvolta 299 CP și 367 CP, cu autonomie electrică de aproximativ 100 km.

Comenzile vor fi deschise în această vară, iar primele livrări sunt programate pentru noiembrie. Preturile vor fi comunicate ulterior, dar este de așteptat ca plecarea să fie la aproximativ 45.000 de euro pentru sedan.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!