De ce dealerii nu mai doresc mașini electrice second-hand?
09.08.2024
        
Distribuie acest articol!   

Piața de automobile electrice second-hand din Germania este saturată, aproape 70% dintre dealeri refuzând să le mai accepte la buy back din cauză că nu reușesc să le mai vândă. Iar consumatorii ezită să cumpere mașini electrice second-hand de teama tehnologiilor învechite și a prețurilor mari.

Deși interesul pentru cele mai noi modele 100% electrice este în creștere, cele ajunse la revânzare se chinuie să își găsească noi proprietari.

Pentru a remedia această problemă, unii constructori, precum BMW și Mercedes, oferă garanții și instruiesc personalul pentru a facilita vânzarea, în timp ce Volkswagen oferă leasing în condiții atractive.

Deși mașinile electrice s-au înmulțit considerabil în ultimii ani, piața second-hand se chinuie să țină pasul cu acest ritm. Un studiu efectuat în Germania relevă că 68,7% dintre dealeri refuză să recupereze aceste vehicule. Motivul principal ? Dificultățile de la revânzare.

Pentru mai mult de jumătate dintre dealerii chestionați, mașinile electrice second-hand sunt aproape imposibil de vândut. Această problemă îi împinge pe vânzători să acorde reduceri semnificative, în medie 27% din prețul inițial, pentru a scăpa de aceste vehicule.

În acest context, situația financiară a dealerilor este alarmantă. În iunie 2024, 80,2% dintre ei au raportat pierderi la vânzarea de mașini electrice second-hand. Dintre aceștia, 61,1% au menționat pierderi semnificative, iar 19,1% au raportat pierderi ușoare.

Un test derulat de ADAC pe diverse platforme de vânzări auto a arătat că mașinile pe benzină și diesel se vând adesea peste estimări, în timp ce modelele electrice se chinuie să își găsească cumpărători, chiar și la un preț mai mic.

Consumatorii rămân reticenți la achiziția de mașini electrice second-hand. Teama de a achiziționa o tehnologie învechită și prețurile încă mari sunt obstacole majore. Chiar dacă interesul pentru modelele recente, de mai puțin de un an, este în creștere, vehiculele mai vechi care se întorc din leasing, deseori vechi de doi sau trei ani, nu trezesc același entuziasm.

Această reticență se reflectă în numărul redus de vânzări de vehicule electrice uzate. În cele din urmă, clienții ar prefera să cheltuiască puțin mai mulți bani și să cumpere un vehicul electric nou decât să cumpere unul mai vechi, care este oricum depășit din punct de vedere tehnologic.

Experții explică că primele generații de modele 100% electrice au de suferit din cauza dezvoltării tehnologice rapide. Exemplare Tesla rulate, de exemplu, au fost vândute cândva la prețul celor noi, din cauza timpilor mari de livrare. În prezent, supraoferta pieței determină scăderea prețurilor.

Cu toate acestea, se constată o dezvoltare pozitivă pe termen lung: componentele cheie, cum ar fi bateriile, devin din ce în ce mai puțin costisitoare.

În fața acestei situații, unii constructori încearcă diverse soluții. BMW a lansat cursuri de instruire pentru dealerii săi, cu privire la vânzarea de mașini electrice second-hand. La rândul său, Mercedes oferă o garanție de cinci ani la unele modele electrice de ocazie, în timp ce Volkswagen oferă opțiuni atractive de leasing.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!