Expansiunea vehiculelor electrice la nivel mondial a adus în Europa constructori chinezi care până de curând erau necunoscuți clienților europeni. Cu toate acestea, companiile din spatele acestor mărci au o istorie îndelungată și proiecte ambițioase în industria auto.
Continuăm prezentarea acestora cu un nou episod, iar de data aceasta explorăm mărcile din portofoliul grupului SAIC.
Fondat în 1955 și cu sediul în Shanghai, SAIC Group este un jucător important pe piața auto din China. S-a remarcat prin stabilirea de alianțe cu mari constructori din lumea occidentală, precum Volkswagen (1985) și General Motors (1997), dar și prin achiziționarea unora dintre concurenții săi, precum SsangYong (2004) sau chiar NAC (Nanjing Automobile Corporation), cel mai vechi constructor chinez.
Acesta din urmă este cel care a permis SAIC să intre în posesia mărcii britanice MG și să relanseze acest constructor generalist. Elocvent în acest sens este faptul că, în prezent, MG4 este una dintre cele mai vândute mașini electrice din Europa.
SAIC vizează, de asemenea, piața de vehicule utilitare, cu marca Maxus, fondată în 2011. Aceasta comercializează autoutilitarele electrice eDeliver3, eDeliver7 și eDeliver9, precum și pick-up-ul electric T90 EV.
SAIC mai deține și marca Roewe, una puțin mai specială, deoarece este inspirată de Rover, care a dispărut în 2005. SAIC nu deținea, însă, drepturile asupra acestui faimos brand britanic, care aparține acum de Land Rover (Tata), după ce a trecut prin mâinile BMW și Ford.
Așa s-a născut Roewe, în 2007, un brand care oferă numeroase modele în gamă, precum mini-citycar-ul electric Clever, berlinele i5 și D7, SUV-urile D5X, RX5 și RX9 sau iMAX8, un van de dimensiuni mari. De asemenea, Roewe comercializează Marvel R în China, care a fost importat ca MG Marvel R în Europa.
SAIC a lansat și Rising Auto, cunoscută inițial sub denumirea „R”, care reprezintă segmentul premium al brandului Roewe. În gama acesteia se remarcă modelul R7, un SUV coupe rafinat, echipat cu un sistem de schimb rapid al bateriei, care permite obținerea unei autonomii de 600 km (ciclu CLTC) în doar câteva minute.
Berlina F7, lansată în 2023, dispune și ea de această tehnologie, iar recent a fost prezentată în Europa, la Salonul Auto de la Geneva din 2024, sub numele MG9 EV.
În fine, SAIC investește și pe piața vehiculelor electrice inteligente, cu marca IM Motors. Este un joint venture fondat în 2020, cu chinezii Alibaba și Zhangjiang Hi-Tech.
IM (Intelligent Mobility) are în gama sa berlina L7 (concurent pentru Tesla Model S), SUV-ul LS7 (vizează Tesla Model X), precum și versiunile lor mai compacte L6 și LS6 (Tesla Model 3, respectiv Model Y). Aceste modele ar putea fi disponibile în curând în Europa, sub brandul MG.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!