Nilu este un nou supercar, opera unui fost designer de la Koenigsegg, Lamborghini și Bugatti
11.08.2024
        
Distribuie acest articol!   

Produs de Nilu27, acest supercar se numește pur și simplu Nilu și este animat de un motor cu 12 cilindri în V, care dezvoltă peste 1.000 CP, cuplat la o cutie de viteze manuală. Se vrea a fi cel mai puternic hypercar cu motor aspirat din lume și este opera lui Sasha Selipanov, fost designer la Koenigsegg și Bugatti.

Deși ne aflăm în zorii electrificării în masă a domeniului auto, hypercar-urile clasice nu se dau bătute, în timp ce versiunile electrice, chiar și cele mai cunoscute, precum Rimac Nevera, își găsesc cu greu cumpărători.

În aceste condiții, apariția unui nume nou, precum Nilu, nu este neapărat o știre surprinzătoare. Nișa supermașinilor pare că își joacă ultima carte, înainte de interzicerea totală. În Europa, cel puțin.

Sasha Selipanov

Avem, deci, un nou producator, care prezintă un model absolut incredibil. Nilu27 este o companie americană fondată de Sasha Selipanov, fost designer la Koenigsegg, Lamborghini și Bugatti. Este cunoscut în lumea auto pentru că a lucrat la câteva modele de excepție, precum Bugatti Chiron și Lamborghini Huracan.

Nilu 27 tocmai a prezentat prima sa creație, denumită simplu, Nilu. În loc să se mizeze pe tehnologiile la modă precum supraalimentarea prin turbo sau electrificarea, această supersportivă vine cu o abordare puristă: un motor V12 cu aspirație naturală, cuplat la o cutie de viteze manuală.

Chiar dacă mecanica pare preluată dintr-o altă epocă, totul în jurul ei este într-adevăr modern. Mașina este construită pe o monococă din fibră de carbon, cu un șasiu tubular din aliaj de aluminiu.

Motorul V12, proiectat de Hartley Engines, o companie cu sediul în Noua Zeelandă, are o cilindree de 6,5 litri și o configurație „hot V” pentru admisie și evacuare. Poate dezvolta peste 1.000 CP și este cuplat la o cutie manuală cu șapte trepte, de la CIMA, cu un mecanism de blocare la marșarier, pentru a preveni cuplarea accidentală.

Sub această caroserie seducătoare se află o suspensie cu braț dublu și jante din aliaj pe 20 de inchi pe față și 21 de inchi în spate. Acestea ascund un sistem de frânare carbon-ceramic de la Brembo și sunt ”încălțate” cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2R.

În interior nu sunt prea mulți butoane. Nu există niciunul pe volan și nici măcar nu există moduri de condus! Unicul display este integrat în oglinda retrovizoare, pentru a îmbunătăți vizibilitatea spate. Scaunele sunt fixe, în timp ce elemente precum pedalele, tetierele și oglinzile sunt reglabile manual, folosind pârghii și întrerupătoare din lemn masiv.

Nilu va fi construit doar 15 exemplare destinate exclusiv rulării pe circuit, alături de alte 54 de unități omologate pentru drumurile publice. Primele vor fi asamblate în Irvine, California. Nilu își va face prima apariție publică la Pebble Beach, pe 15 august, în cadrul Monterey Car Week.


entru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!