De câțiva ani se tot vorbește despre proiectul Volkswagen Trinity, însă transformarea acestuia în realitate întârzie. Conform ultimelor zvonuri, se pare că momentul lansării nu va fi în viitorul apropiat.
Proiectul Trinity este o inițiativă ambițioasă, care vizează crearea unei noi generații de vehicule electrice, autonome și conectate.
Programat pentru 2026, Trinity ar urma să se bazeze pe noua platformă SSP, înlocuind platformele existente la Grupul Volkswagen. Astfel, modelele oferite ar urma să fie mai flexibile în ceea ce privește configurația și dimensiunile.
Trinity își propune să atingă nivelul 4 de autonomie, care permite conducerea complet automată a automobilului, în majoritatea situațiilor. În același timp, Volkswagen mizează pe o revoluție software, cu o arhitectură electronică scalabilă, care să permită actualizări regulate și o integrare masivă a serviciilor digitale.
Probelma este că firma din Wolfsburg tot amână începerea producției modelului reprezentativ care ar urma să beneficieze de această tehnologie. Acesta ar urma să fie în cele din urmă un SUV compact, mai degrabă decât un turism, așa cum era planificată inițial și cunoscut sub numele de „Proiectul Trinity”.
Programată inițial pentru 2026, prezentarea a fost amânată pe 2028, apoi pentru 2030, iar conform ultimelor zvonuri, chiar pe 2032. Amânarea ar fi fost decisă chiar de Oliver Blume, CEO al Grupului Volkswagen, din cauza revizuirii amănunțite a lansării de noi modele electrice, pentru a optimiza investițiile și a evita noi probleme de software. Acestea din urmă, după cum se știe, au îngreunat până acum procesele de electrificare ale grupului german.
Proiectat inițial ca o limuzină reprezentativă pentru întreaga gamă și echipată cu cele mai avansate tehnologii ale mărcii, proiectul Trinity a fost transformat pe parcurs într-un SUV compact. Întregul proiect a fost conceput să fie în prim-plan nu numai din punct de vedere tehnologic, ci și în ceea ce privește procesele de producție. Din acest motiv, s-a planificat inclusiv construirea unei noi fabrici la Wolfsburg.
Cu toate acestea, o serie de probleme, inclusiv dificultățile IT apărute la divizia Cariad și încetinirea pieței de mașini electrice, precum și o revizuire globală a strategiilor, sub conducerea lui Oliver Blume, au dus inițial la anularea noii fabrici din Wolfsburg și mutarea producției Trinity la Zwickau, urmată de o amânare a lansării de la un an la altul.
Va vedea acest proiect, în sfârșit, lumina zilei? Cu siguranță da, dar nu neapărat în forma anunțată inițial!
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!