Gama electrică premium a Grupului Volkswagen va întârzia mai mult decât era anticipat. După cum am relatat deja, cel mai probabil, noua platformă electrică nu va fi disponibilă mai devreme de 2028.
Modelele electrice actuale ale mărcii Volkswagen, precum și multe modele de la Audi, Cupra și Skoda, beneficiază de arhitectura MEB. Aceasta a fost introdusă odată cu lansarea lui ID.3, în 2019.
Conform noilor planuri ale celor de la Volkswagen, această arhitectură urmează să evolueze într-o versiune îmbunătățită, înainte de a fi înlocuită de platforma SSP. Aceasta din urmă este destinată să echipeze toate modelele cu emisii zero ale grupului.
Toate aceste planuri au înregistrat deja întârzieri semnificative. De exemplu, modelul „Trinity”, care era inițial așteptat spre sfârșitul acestui deceniu și despre care am relatat recent, a fost amânat până în 2032.
În ceea ce privește arhitectura SSP, care este o platformă concepută special pentru modele electrice, aceasta nu va fi disponibilă înainte de 2029 sau, în cel mai optimist scenariu, în 2028. Iar arhitectura MEB+ va fi lansată în 2026 și va beneficia de software îmbunătățit, grație acordului recent dintre Volkswagen și Rivian.
CITEȘTE ȘI:
● Trinity, unul dintre cele mai mari proiecte VW, amânat încă o dată
● Următorul VW Golf va fi electric și va avea autonomie de peste 600 km
Următoarea generație Golf va fi 100% electrică este planificată să fie lansată până în 2029, bazată pe platforma SSP. La fel se va întâmpla și cu noul Audi A4, care ar putea debuta cu câteva luni mai devreme.
Înlocuitorul actualului ID.4, bazat tot pe SSP, este așteptat să apară în 2030. În ceea ce privește arhitectura PPE, utilizată pentru mai multe modele electrice premium și introdusă de Porsche Macan Electric și Audi Q6 e-tron, aceasta va rămâne în uz mai mult timp decât se prevăzuse inițial.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!