Škoda își continuă tranziția la electromobilitate prin extinderea gamei de modele BEV, cea mai proaspătă noutate în această privință fiind al doilea model 100% electric din gamă, Elroq.
Škoda Elroq este un SUV compact, echivalentul full electric al modelului termic Karoq. Este al doilea model din gama electricelor de la Mlada Boleslav, poziționat între Enyaq și viitorul crossover Epiq.
Elroq introduce noul stil de design al mărcii, cu linii curate și partea frontală dominată de grupurile optice full LED, cu o semnătură luminoasă care unește farurile. Versiunea de top are tehnologie Matrix LED și cinci moduri de iluminare adaptivă. Grila clasică a fost înlocuită cu un element negru lucios, care ascunde senzorii (radar și cameră frontală).
Și la spate regăsim ADN-ul SUV-urilor Škoda, cu o semnătură luminoasă triunghiulară. Modelul vine cu noi culori de caroserie, inclusiv o nuanță exclusivă, „Verde Timiano”.
Măsoară 4,48 metri lungime, 1,88 metri lățime și 1,65 metri înălțime, cu un ampatament de 2,76 metri. Cântărește 1.949 kg, o cifră oarecum firească pentru un vehicul electric, și are coeficientul aerodinamic (CX) de 0,26, ceea ce influențează în mod pozitiv eficiența energetică și, prin urmare, autonomia.
Interiorul are un design simplu și minimalist și este conceput pentru a oferi un spațiu generos, chiar dacă mașina are dimensiunile destul de reduse. Portbagajul oferă o capacitate de 470 litri, care poate fi extinsă la 1.580 litri prin rabatarea banchetei spate.
Constructorul insistă și aici pe utilizarea materialelor durabile, precum țesăturile reciclate din sticle de plastic sau plase de pescuit. Scaunele pot fi acoperite cu astfel de țesături, care conțin până la 78% materiale reciclate.
Ecranul central de la bord are diagonala de 13 inchi și integrează noua interfață, introdusă de Enyaq și prezentă deja și la noile generații Superb și Kodiaq. Opțional este disponibil și un afișaj head-up cu realitate augmentată.
Interiorul are o mulțime de spații de depozitare, cu o capacitate totală de 48 litri. În fine, a devenit o tradiție la modelele Škoda ca în portiera șoferului să fie integrat un suport pentru umbrelă.
Elroq oferă trei capacități pentru baterie, de 55 kWh, 63 kWh și 82 kWh, iar motoarele au puteri cuprinse între 170 CP și 285 CP. Versiunea de bază, numită Elroq 50, are bateria de 55 kWh și un motor de 125 kW, oferind o autonomie de peste 370 km.
Versiunea medie, Elroq 60, are o baterie de 63 kWh, ceea ce îi permite să ofere o autonomie de peste 400 km. În ceea ce privește versiunile de top, Elroq 85 și Elroq 85x, ambele au o baterie de 82 kWh și pot parcurge mai mult de 560 km. Elroq 85 are tracțiune spate, în timp ce Elroq 85x oferă tracțiune integrală printr-un motor suplimentar, amplasat în față.
Toate versiunile vor beneficia de sisteme de încărcare rapidă, care acceptă puteri de până la 145 kW pentru Elroq 50, 165 kW pentru Elroq 60 și 175 kW pentru modelele Elroq 85.
Prețul de pornire este de așteptat să se situeze în jurul valorii de 33.000 de euro. Atractiv la prima vedere ca preț, Elroq va avea o misiune extrem de dificilă, deoarece vine cu o oarecare întârziere, pe un segment deja foarte aglomerat și într-un moment în care piața nu se află tocmai în cea mai bună formă. În plus, asaltul chinezilor a fost deja declanșat, cu modele cam la fel de ”ieftine” și de competitive.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!