McLaren W1. Hibridul la superlativ
14.10.2024
        
Distribuie acest articol!   

În istoria McLaren au existat două modele de referință: F1 și P1. Acum ne pregătim pentru lansarea lui W1, cel de-al treilea element care va desăvârși „Sfânta Treime” a constructorului britanic.

La 30 de ani după F1 și la 11 ani după P1, McLaren dezvăluie succesorul acestor modele legendare. W1 este un supercar hibrid care dezvoltă 1.275 CP, atinge 100 km/h în 2,7 secunde și cântărește doar 1.399 kg.

Produs într-o serie limitată de doar 399 de unități (toate deja rezervate, desigur!), McLaren W1 va avea un preț pe măsură: circa 2,4 milioane de euro.

Introdus în 1992, McLaren F1 a pus bazele supercar-urilor moderne. În 2013, alături de Ferrari și Porsche, McLaren a recidivat cu P1, o sportivă hibrid cu performanțe uimitoare, care i-a extaziat pe fanii categoriei supercar prin duelurile cu Porsche 918 Spyder și Ferrari LaFerrari.

Acum, la 30 de ani după F1 și la 11 ani după P1, McLaren prezintă W1. Un nou supercar hibrid, care redefinește limitele acestei tehnologii.

McLaren W1 este propulsat de un nou V8 twin-turbo de 4,0 litri combinat cu un motor electric. Puterea cumulată este de 1.275 CP, iar cuplul maxim, de 1.340 Nm. Noul supercar britanic poate accelera de la 0 la 100 km/h în 2,7 secunde, de la 0 la 200 km/h în 5,8 secunde și atinge viteza maximă de 350 km/h, la fel ca P1. Dar cifrele, oricât de impresionante sunt, spun doar o parte din poveste.

Noul motor termic, numit „MPH-8”, dezvoltă nu mai puțin de 928 CP și 900 Nm, sau 232 CP/litru, cel mai mare raport înregistrat vreodată de McLaren. Chiar dacă este un propulsr turbo, asta nu-l împiedică să urce în turații, chiar până la 9.200 rpm. Cele două turbine intră în acțiune de la 2.500 rpm, iar cuplul maxim este atins între 3.500 și 4.000 rpm.

Noul V8 este susținut de un mic motor electric alimentat de o baterie de doar 1,38 kWh. Întregul sistem adaugă încă 347 CP și 440 Nm și chiar îi permite lui McLaren W1 să parcurgă aproximativ 2,5 km alimentat doar cu energie electrică. Spre deosebire de Ferrari SF90 și Lamborghini Revuelto, W1 nu este un hibrid plug-in.

Ce pierde într-un sistem electrificat (un PHEV presupune baterii mai mari), câștigă în greutate: modulul electric cântărește doar 19 kg, iar mașina cântărește în total 1.399 kg. Cu alte cuvinte, este greutatea unui Volkswagen Golf modern. Puterea este transmisă numai la roțile din spate printr-o transmisie automată cu opt trepte.

W1 măsoară 4,64 metri lungime, 2,07 metri lățime, 1,18 metri înălțime și are ampatamentul de 2,68 metri. Ca aproape toate McLaren-urile moderne, W1 este proiectat în jurul unui șasiu monococă din fibră de carbon. Cel de pe W1 este complet nou și se numește „Aerocell”. Acesta integrează scaunele, astfel că pentru ajustarea poziției șoferului, pedalele și volanul sunt reglabile. Pentru accesul în habitaclu, ușile se deschid în stil spectaculos, numit „Anhedral”.

Inginerii McLaren au petrecut mai mult de 350 de ore în tunelul de vânt, testând peste 5.000 de puncte, pentru a se asigura că W1 va fi cea mai aerodinamică supermașină din istoria mărcii. Ceea ce este evident vizibil, în special datorită aripii spate „Active Long Tail”, inspirată de modelul F1 GTR din 1997, care ajută la îmbunătățirea rezistenței aerodinamice în paralel cu creșterea apăsării aerodinamice.

Un devier al fluxului de aer montat pe pavilion (o premieră la un McLaren omologat pentru drumurile publice) trimite aer proaspăt în compartimentul motorului, în timp ce aripile active din față și din spate ajută la generarea unei apăsări de 350 kg, respectiv 650 kg de aer, în modul „Race”, la 280 km/h.

Înălțimea de rulare este redusă cu 3,8 cm în față și cu 2 cm în spate în același mod, în timp ce spoilerul spate se extinde până la aproape 30 cm, atunci când este activat, acționând și ca o frână aerodinamică, la nevoie.

Etrierele forjate cu șase pistoane față și patru pistoane spate cu discuri carbon-ceramice (390 mm față) permit trecerea de la 100 la 0 km/h în doar 28 de metri. W1 utilizează anvelope de performanță Pirelli P Zero Trofeo RS și, de asemenea, anvelope P Zero R pentru drumurile publice, respectiv Pirelli P Zero Winter 2 pentru zonele muntoase.

La interior, tabloul de bord nu este deosebit de spectaculos și aduce cu cele de la alte modele McLaren, dominat de un ecran tactil de 8 inchi, cu compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto. Tapițeria este realizată dintr-un material textil nou, cu aspect tricotat numit InnoKnit. Pielea și Alcantara sunt, de asemenea, disponibile opțional. Ca orice supersportivă care se respectă, McLaren W1 are un spațiu de depozitare estrem de restrâns. Acesta se află în spatele scaunelor și are un volum de doar 118 litri.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!