Producătorii chinezi sunt din ce în ce mai numeroși în Europa, care este o piață crucială în strategia lor de dezvoltare internațională. Bineînțeles, acest lucru nu-i încântă pe diriguitorii de la Bruxelles și nici pe constructorii tradiționali, care văd această invazie ca pe o nouă concurență.
Printre companiile care au intrat în forță pe piața europeană se remarcă în mod special BYD. Gigantul chinez este pe punctul de se instala într-o poziție confortabilă pe piață, iar semnalele îngrijorătoare pentru constructorii autohtoni nu se opresc aici.
Producătorul cu sediul central în Shenzhen a luat deja cote de piață de la jucătorii tradiționali, iar acum a trecut la următoarea etapă, construirea de fabrici pe pământ european. Expansiunea implică acum și vânarea unor directori strategici de la concurență.
Recent, BYD a anunțat că a recrutat-o pe Maria Grazia Davino, o figură importantă de la Stellantis, pentru a-i gestiona operațiunile în cinci țări europene cheie: Germania, Elveția, Polonia, Austria și Cehia. În vârstă de 46 de ani, Davino a condus până în septembrie operațiunile Stellantis în Regatul Unit, din poziția de director general.
Ea a avut o influență deosebită în dezvoltarea afacerilor Stellantis în Marea Britanie și a deținut anterior diferite poziții strategice în cadrul Fiat Chrysler, înainte ca aceasta să fuzioneze cu PSA, pentru a forma Stellantis. Tot în cadrul Fiat Chrysler l-a întâlnit pe Alfredo Avila, un alt jucător cheie la BYD, acum consilier special pentru Europa.
Pentru Stella Li, vicepreședinte executiv al producătorului chinez, sosirea acestui nou director reprezintă o adevărată pârghie de creștere. Grupul chinez mizează pe abilitățile lui Davino pentru a-și accelera implantarea pe piețele strategice europene, în fața concurenței în creștere și a așteptărilor mari în ceea ce privește tranziția energetică.
Această strategie de recrutare agresivă trădează determinarea BYD de a deveni un jucător cheie pe piața auto europeană, unde concurența este acerbă, în special în domeniul vehiculelor electrice. În timp ce Europa impune standarde din ce în ce mai stricte privind emisiile de CO2 și încurajează mobilitatea durabilă, producătorii chinezi, înarmați cu noi tehnologii și resurse financiare considerabile, intenționează să se impună pe segmentul electric.
entru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!