Europa începe să fie invadată de automobilele chineze
24.11.2024
        
Distribuie acest articol!   

Cifrele vorbesc de la sine: cu peste 60.000 de vehicule electrice exportate în septembrie, China continuă să-și consolideze influența pe piața auto europeană.

În septembrie 2024, China a exportat peste 60.000 de vehicule electrice către Uniunea Europeană, o cifră impresionantă, care ilustrează ascensiunea constructorilor săi pe piața europeană. În fața taxelor vamale, aceste exporturi masive ar putea fi un semn de anticipare a măsurilor care vor intra în curând în vigoare.

În ciuda acestor restricții, constructorii chinezi par hotărâți să prindă rădăcini în Europa, unii chiar plănuind să demareze aici producția.

Datele vamale dezvăluie un salt impresionant, de 61% față de anul precedent. Aceasta este a doua cea mai bună lună înregistrată vreodată, după vârful din octombrie 2023, când au fost exportate 67.455 de vehicule electrice, imediat după ce Comisia Europeană a anunțat o anchetă anti-subvenție asupra vehiculelor chineze.

Acest boom la export nu este deloc întâmplător Constructorii chinezi se grăbesc să inunde piața europeană înainte ca UE să implementeze noi taxe vamale, care vor ajunge până la 35%. Aceste taxe, votate pe 4 octombrie 2024, de statele membre, sunt programate să intre deja în vigoare și urmăresc să protejeze constructorii locali în fața concurenței din China, considerată neloială.

Creșterea livrărilor reflectă în mod clar intenția constructorilor chinezi de a evita pe cât posibil aceste taxe. Pentru ei, piața europeană este o mare oportunitate. Posibilitatea de a vinde vehicule la prețuri mai mari decât în ​​China, unde marjele sunt adesea mai mici, constituie o motivație majoră.

Piața europeană, pasionată în special de vehiculele electrice în contextul tranziției ecologice, reprezintă, așadar, un avantaj pentru companiile chineze care și-au făcut din electromobilitate un vârf de lance. Mărcile chineze încep să își construiască o bună reputație, într-un moment în care constructorii europeni se confruntă cu diverse probleme.

Dar constructorii chinezi nu se bazează doar pe exporturi. Unii au anticipat deja potențialele complicații și se gândesc să își stabilească producția în Europa. BYD, de exemplu, și-a anunțat intenția de a deschide fabrici în Ungaria și Turcia, două țări situate strategic pentru un acces ușor pe piața europeană.

Alte mărci, precum Xpeng sau Zeekr, divizia de ultimă generație a Geely, se gândesc și ele să își construiască fabrici pe pământ european. Producând la nivel local, speră să evite astfel taxele, consolidându-și în același timp apropierea de consumatorii europeni, ceea ce va reprezenta un avantaj competitiv semnificativ.

Instituirea acestor noi bariere vamale nu pare de natură să descurajeze constructorii. Prin lansarea producției în Europa, ei se protejează de reglementările schimbătoare, consolidându-și în același timp prezența pe o piață cheie.

Oricum, China nu duce lipsă de opțiuni pentru a riposta, dacă relațiile comerciale cu Europa devin mai tensionate. Acest impas comercial pare abia sa înceapă, iar lunile următoare vor fi decisive în evaluarea impactului acestor noi taxe. Între timp, modelele electrice din China vor continuă să vină în Europa și, cu siguranță, nu aceste noi taxe le vor încetini cursa către o cotă din ce în ce mai consistentă pe piața auto europeană.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!