Că industria auto europeană traversează o perioadă dificilă nu mai e un secret pentru nimeni. Știrile din ultima vreme s-au concentrat pe liderul continental, Volkswagen, însă nici la alte case situația nu este mai bună, ci dimpotrivă!
Următorul jucător de pe piața auto europeană, Grupul Stellantins, a înregistrat la rândul lui o scădere considerabilă a rezultatelor financiare, în ultimele luni.
Vânzările Stellantis au scăzut brusc pe piața europeană în septembrie 2024. Mărcile Fiat, Citroën și Opel au fost cele mai puternic afectate.
Stellantis nu se află într-o poziție la fel de favorabilă ca anul trecut. După ce directorul său general Carlos Tavares a reușit să-și mărească salariul în 2023, datorită rezultatelor excelente, grupul se confruntă acum cu cifre dezamăgitoare.
Conform cifrelor recente raportate de analiștii JATO pentru luna septembrie 2024, grupul format în urma fuziunii dintre PSA și FCA a înregistrat o scădere semnificativă, vânzând cu 50.000 de mașini mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut. Este vorba de o scădere de 25% pe piața europeană.
Trei mărci au pierdut în mod semnificativ cotă de piață: Fiat (-43%), Citroën (-41%) și Opel/Vauxhall (-24%). În septembrie 2024, Fiat a reușit chiar contraperformanța de a fi depășit de MG. Peugeot a înregistrat o scădere mai mică, de -4%, pe o piață totală care a scăzut cu 3,4%.
Performanțele slabe înregistrate de Stellantis contribuie astfel la scăderea pieței europene. La polul opus, Volkswagen a înregistrat o creștere de 2%, iar Toyota a crescut și ea cu 3%.
Per ansamblu, Stellantis a înregistrat în trimestrul al treilea o prăbușire a vânzărilor cu 27%, la 33 de miliarde de euro, din cauza dificultăților cu care se confruntă în America de Nord și a lansărilor întârziate în Europa. Grupul a livrat 1.148.000 de unități în Q3, în scădere cu 279.000 de unități față de aceeași perioadă din 2023 (-20%).
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!