La fel ca în 2023, BMW a rămas cel mai important brand premium din lume, chiar dacă vânzările sale au scăzut. Și eternii rivali de la Mercedes-Benz și Audi au înregistrat un trend negativ în 2024.
Anul trecut nu a fost atât de simplu pentru mărcile germane de automobile premium. Toate au resimțit scăderea vânzărilor de pe piața auto chineză.
Totuși, pentru BMW, statutul de „marca premium numărul unu mondial” nu a fost pus în discuție pentru anul 2024, în ciuda unui recul de 2,3% la vânzări, cauzat în principal de scăderea de pe piața chineză.
Marca bavareză a vândut anul trecut nu mai puțin de 2.200.177 unități în întreaga lume. Cifra nu include cele 244.915 de unități Mini pe care grupul le-a vândut în aceeași perioadă.
A fost mai mult decât suficient ca să rămână în fața Mercedes-Benz, care a avut „doar” 1.983.400 de unități distribuite la nivel mondial în 2024, în scădere cu 3%. Reculul vânzărilor cu 7% pe piața chineză si cu 9% în Germania au fost motivele principale ale scăderii.
În schimb, BMW a avut o ușoară creștere a vânzărilor în Europa (+0,6%) și Statele Unite (+0,2%), conform cifrelor comunicate și care care includ marca Mini pentru aceste regiuni, dar și o scădere cu 10,2% pe piața asiatică.
Anul 2024 a fost mai prost pentru Audi, care încă este a treia marcă premium germană, cu 1.671.218 de mașini vândute în 2024 la nivel mondial, în scădere de 11,8% față de 2023. A pierdut 5,9% în Europa, 21,3% în Germania, 13% în America de Nord și „doar” 10,9% în China.
Rezultatele slabe se explică în parte prin momentul schimbării anumitor modele. Tocmai lansată, a treia generație Q5, alături de noile A5 și A6 electric ar trebui să ajute la recuperarea terenului pierdut, mai ales că este așteptat și noul Q3.
Rezultatele slabe înregistrate de Audi au permis mărcii Tesla să depășească brandul german pentru prima dată în istoria sa. Apropo de marca lui Elon Musk, și aceasta a avut o scădere față de 2023, însă cu doar 1% (1.789.226 de unități la nivel global).
Nu în ultimul rând, trebuie remarcat că BMW se descurcă mai bine decât Mercedes și Audi în ceea ce privește vânzările de mașini electrice: 368.523 de exemplare BMW au fost vândute în 2024 la nivel mondial, față de 185.100 Mercedes-Benz și 164.000 Audi. Vânzările de mașini pur electrice au reprezentat 16,7% din total pentru BMW, respectiv 9,3% pentru Mercedes și 10% pentru Audi.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!