Pe măsură ce înaintăm în noul an, încep să apară datele referitoare la vânzările pe 2024. Printre cele mai așteptate sunt cele din Germania, știut fiind faptul că cea mai mare piață auto de pe continent nu a avut un an tocmai bun.
Cel mai mult de suferit au avut vânzările de vehicule electrice, care s-au prăbușit în 2024, după anularea subvenției guvernamentale, după cum arată cifrele oficiale.
Aproximativ 380.600 de automobile electrice noi au fost înmatriculate pe parcursul anului, cu 27% mai puține decât în anul precedent, potrivit Autorității Federale de Transport Auto (KBA).
Modelele electrice au reprezentat 13,5% din toate înmatriculările noi, în scădere de la 18,4% în 2023.
„Oprirea bruscă a subvenției de stat la sfârșitul anului 2023 a dus la o incertitudine masivă în rândul potențialilor cumpărători, care continuă până în prezent”, a declarat Constantin Gall de la firma de consultanță EY. „Deși modele noi și atractive apar pe piață, cifrele de vânzări sunt semnificativ mai mici decât cele așteptate de industrie și cele dorite de politicieni”, a adăugat acesta.
Potrivit KBA, aproximativ 2,8 milioane de automobile noi au fost înmatriculate în Germania anul trecut, cu aproximativ 1% mai puține decât în anul 2023 și cu aproximativ 25% mai puține decât în 2019, ultimul an înainte de pandemia de coronavirus.
Cu aproximativ 224.700 de vehicule, numărul de noi înmatriculări în decembrie 2024 a fost cu peste 7% sub nivelul din aceeași lună din 2023.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!