La aproape opt ani de la dispariție, furnizorul japonez de airbag-uri Takata continuă să creeze probleme semnificative pentru mulți constructori auto.
În 2017, scandalul Takata a zguduit industria auto globală. Timp de ani de zile, compania japoneză a furnizat aproape tuturor constructorilor de automobile airbag-uri despre care știa că prezentau defecte.
Problema era legată de o componentă a sistemului de umflare care, în timp și în funcție de condițiile de mediu în care era utilizat vehiculul, putea să se deterioreze și să se spargă în momentul declanșării airbag-ului.
Au urmat milioane de rechemări în service, într-o serie ce pare fără sfârșit și care, iată, continuă și în prezent. Anul trecut, de pildă, Takata a revenit în atenția publicului, în principal din cauza rechemării a zeci de mii de vehicule Citroën.
Recent, un nou capitol din această saga a fost dezvăluit sub codul 69KH, inițiat de Skoda. Constructorul ceh a anunțat o nouă campanie de verificare pentru modele precum Citigo, Roomster, Fabia, Rapid, Octavia și Superb, produse între 24 septembrie 2012 și 27 iunie 2014.
Această acțiune completează o rechemare anterioară, identificată sub codul 69DU, anunțată în urmă cu câteva luni. De această dată, alte zeci de mii de vehicule ar putea beneficia de înlocuirea airbag-ului șoferului.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!