Începuturile Automobili Lamborghini: o chestiune de revanșă
22.02.2025
        
Distribuie acest articol!   

„Știi să conduci un tractor, dar nu vei ști niciodată să conduci un Ferrari!” – se pare că aceasta a fost replica lui Enzo Ferrari, atunci când Ferruccio Lamborghini și-a manifestat nemulțumirea față de automobilul Ferrari pe care tocmai îl cumpărase.

O replică în urma căreia Lamborghini s-a decis să intre în lumea producătorilor de automobile supersportive de lux.

„Dacă Ferrari nu mi-ar fi arătat această lipsă de respect (…), poate că nu aș fi ajuns niciodată să construiesc propriile automobile”, își amintea Ferruccio Lamborghini începutul uneia dintre cele mai îndrăznețe aventuri din istoria automobilismului. Provocat de remarcile disprețuitoare ale lui Enzo Ferrari, Lamborghini, deși considerat inițial lipsit de ambiție, a fondat Automobili Ferruccio Lamborghini S.A.S., în 1963.

Născut pe 28 aprilie 1916 în Emilia-Romagna, sub semnul zodiacal al taurului, Ferruccio Lamborghini a adoptat acest simbol și l-a transformat în emblema sa.

Încă de mic, la ferma familiei, el fusese atras mai mult de mașinile agricole decât de munca la câmp. După război, conștient de nevoia Italiei de utilaje agricole, a început să producă tractoare. În 1960 și-a diversificat activitatea, fondând o nouă companie specializată în producerea sistemelor de încălzire și aer condiționat.

În 1963 se simțea pregătit să accepte provocarea: să construiască un automobil excepțional, diferit, mai îndrăzneț decât cele produse de Ferrari. S-a înconjurat de ingineri străluciți: Giotto Bizzarrini, care tocmai părăsise Ferrari, Giampaolo Dallara, crescut la Ferrari și Maserati, și promițătorul Paolo Stanzani, care tocmai își termina studiile. Pentru stil, Ferruccio Lamborghini a apelat la un designer neconvențional: Franco Scaglione.

Pe 26 octombrie 1963, cu câteva zile înainte de deschiderea celui de-al 45-lea Salon Auto de la Torino, Ferruccio Lamborghini a convocat presa la Sant’Agata Bolognese pentru a prezenta atât locul fabricii în construcție, cât și prototipul 350 GTV. Patru zile mai târziu a avut loc prezentarea oficială în fața publicului larg. Era începutul unei povești fabuloase…


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!