Pentru al cincilea an consecutiv, Toyota este cel mai mare producător de automobile din lume
03.02.2025
        
Distribuie acest articol!   

Toyota Motors și-a conservat poziția de lider al industriei auto și în 2024, în ceea ce privește volumele de vânzări la nivel mondial. Este pentru al cincilea an consecutiv în care gigantul japonez reușește acest lucru.

Anul trecut, Toyota a vândut în total 10,8 milioane de vehicule, în scădere cu 3,7% față de 2023.

Pe următoarele locuri s-au clasat Grupurile Volkswagen (9 milioane de unități, în scădere cu 2,3%) și Hyundai – KIA (8 milioane).

Performanța Toyota reține atenția prin ponderea extrem de limitată a modelelor 100% electrice – doar 1,4% – în mixul de vânzări al gigantului nipon, într-un moment în care segmentul acestora înregistrează un avans semnificativ: +25% la nivel global. Anul trecut grupul a vândut sub 140.000 de unități electrice, în schimb a profitat din plin de cererea pentru modelele hibrid, cu 4,2 milioane de unități.

Pentru a avea termeni de comparație, iată cum s-au mișcat principalii actori de pe piață, în 2024. Gigantul chinez BYD a produs 4,3 milioane, din care 1,8 milioane au fost electrice. Liderul european Volkswagen Group a vândut 2,84 milioane de autoturisme în UE, față de 850.000 în dreptul Toyota.

Toyota și-a recâștigat poziția de lider mondial începând din 2020, iar acest duel între constructorul nipon și colosul german Volkswagen tinde să devină o bătălie clasică la vârful industriei auto mondiale.

Deși nu are în portofoliu prea multe branduri, Toyota mizează pe popularitatea și fiabilitatea modelelor sale și pe tehnologia hibrid clasică, în timp ce Volkswagen clamează calitatea germană și o diversitate de branduri în portofoliul care acoperă toată piața și merge până la cele mai pretențioase segmente.

Deși lider de ani buni, Toyota va trebui să se adapteze rapid la schimbările care deja au început să se facă simțite în industria auto. Tranziția spre modelele electrice pune presiune tot mai mare pe producătorii tradiționali. Principalii competitori ai constructorului japonez nu mai vin doar din Europa, ci și din China.

În acest context, strategia Toyota, bazată pe modele hibrid, care a funcționat perfect până acum, își va pierde eficiența în fața migrării în masă către mobilitatea 100% electrică. Toyota va trebui să inevstească masiv în modelele full electrice, pentru a face față concurenței venite în principal de la Tesla, BYD și Volkswagen.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!