Audi se răzgândește din nou. De data aceasta în privința lui R8
16.03.2025
        
Distribuie acest articol!   

Se pare că Audi pregătește o revenire pentru coupe-ul R8, prgramată pentru 2027. Desigur, dacă nu cumva între timp se va schimba modificarea, în ton cu bâlbele mărcii din ultima vreme. Reamintim, acest model s-a produs timp de 17 ani, până în în martie 2024, în peste 45.000 de exemplare.

În timp ce segmentul modelelor sport electrice încă se luptă să se impună, brandul german nu mai are curajul unui nou risc major. Prin urmare, soluția pentru motorizarea viitorului R8, dacă acesta va exista, ar urma să fie hibrid plug-in, preluată de la Lamborghini Temerario.

A treia generație Audi R8 s-ar putea baza pe aceeași platformă ca și Lamborghini Temerario, dezvăluită în august anul trecut. Șasiul, arhitectura mecanică și electronica de bord ar putea fi împărțite de cele două supercaruri.

Comercializarea modelului italian este planificată pentru sfârșitul anului 2025, iar cea a noului R8 ar trebui să urmeze în 2027. Astfel, Audi R8 și-ar face revenirea printr-o alianță prin intermediul căreia și-a marcat intrarea în segmentul supercar, în 2006.

Apropo de prima generație R8, acesta a avut componente comune cu Lamborghini Gallardo. În 2015, parteneriatul a fost reînnoit cu a doua generație R8, “văr” cu Huracán.

Sub capotă, viitorul R8 ar trebui să aibă V8 twin-turbo de 4,0 litri, 789 CP și 729 Nm, împrumutat de la Lamborghini, asociat cu trei motoare electrice cu flux axial, pentru o puterea totală de 907 CP. Energia va fi furnizată de o baterie litiu-ion reîncărcabilă de 3,8 kWh, suficient pentru a-i oferi o autonomie de aproximativ 10 km în modul pur electric.

Ca și la Lamborghini Temerario, două dintre cele trei motoare electrice vor fi montate pe puntea față, oferind tracțiune integrală și o capacitate sporită de răspuns în curbe. Al treilea motor va sta între motorul V8 și transmisia automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte. Rolul acestuia va fi acela de a ajuta la pornire și recuperarea energiei cinetice în timpul frânării, îmbunătățind astfel eficiența energetică.

Lamborghini Temerario

Pentru că revenirea lui R8, în 2027, ar coincide cu sosirea unor versiuni noi, mai puternice, ale lui Lamborghini Temerario, Audi ar putea lansa și o versiune radicală R8, cu o putere care să depășească pragul simbolic de 1.000 CP. Un astfel de nivel de performanță ar permite o accelerație 0-100 km/h în mai puțin de 3 secunde și o viteză maximă apropiată de 340 km/h. Suficient pentru a face din viitorul R8 cel mai rapid și mai eficient Audi produs vreodată.

Dacă proiectul va fi validat, noul R8 ar fi o modalitate bună de a menține imaginea Audi în top și ar permite amortizarea mai rapidă a costurilor de dezvoltare pentru Lamborghini Temerario. Cum spuneam la început, revenirea este încă incertă, dar decizia se va lua în curând.

Distribuie acest articol!