Incertitudinea din industria auto europeană provoacă decizii contradictorii: Audi relansează A6 Avant termic
06.03.2025
        
Distribuie acest articol!   

Este oficial: revine în actualitate Audi A6 Avant în versiune cu combustibili fosili. Noua generație va păstra ingredientele care au asigurat succesul acestui model, începând cu designul.

Industria auto europeană se află în mijlocul unei perioade de incertitudini, iar modul în care Audi ”s-a răzgândit” în privința acestui model este exemplul elocvent în acest sens. Condamnat inițial la dispariție, pentru a face loc noului A6 e-tron (electric), „clasicul” A6 Avant își face, iată, relansarea.

De altfel principiul denumirii modelelor cu numere impare pentru cele termice și cu numere pare la cele electrice deja este învechit. Acest nou break A6 se bazează pe platforma PPC (Premium Platform Combustion), văzută deja pe A5, iar misiunea lui este de a perpetua un nume apărut pentru prima dată în 1977. Datorită liniilor elegante și avantajelor practice (volumul mare de încărcare), succesul acestui model nu a lipsit niciodată.

Prin urmare, noul A6 Avant este o mașină „de modă veche”, cu motorizare termică. Pentru a-și reduce cât mai mult amprenta de carbon, inginerii mărcii s-au ocupat de Cd-ul său, care este de 0,25. O finețe aerodinamică trădată de fluiditatea liniilor.

Destul de lung (4,99 metri) și ”îndesat” (1,88 metri lățime), beneficiază și de un ampatament mare și de o lunetă foarte înclinată. Practic, doar decupajul geamurilor laterale lasă de înțeles că acest nou model Audi este, totuși, un break.

Diferențierea față de ”sora” electrică este foarte bine evidențiată la partea frontală, prin grupurile optice. Stopurile sunt foarte subțiri, unite printr-o bandă luminoasă. Totuși, sigla nu este iluminată. În schimb, beneficiază de diferite semnături optice, pe care cel de la volan le poate selecta după bunul plac.

În ceea ce privește interiorul, Audi exagerează cu cu un copy/paste, bordul fiind identic cu cel de la A5 sau A6 e-tron. Ecranul imens este format dintr-un grup de instrumente cu diagonala de 11,9 inchi și un ecran tactil central de 14,5 inchi. Opțional, pasagerul beneficiază de propriul ecran, de 10,9 inchi.

Datorită ampatamentului mare, pasagerii din spate se vor putea bucura de spațiu generos pentru picioare. În schimb portbagajul are capacitatea limitată la 466 de litri, semnificativ mai mică decât la vechea generație (565 de litri). Prin intermediul banchetei rabatabile din trei părți (40/20/40), volumul poate ajunge la maxim 1.497 de litri.

Această a șasea generație de A6 se bazează în continuare pe motoare termice de 2,0 litri benzină (204 CP) sau diesel MHEV (204 CP, Quattro opțional) sau 3,0 litri benzina V6 MHEV (367 CP, Quattro standard). Transmisia DSG este standard pentru toate versiunile.

Noul A6 Avant integrează un sistem de frânare by-wire, adică fără element mecanic între frâne și pedală. Permite astfel vectorizarea cuplului de frânare pe fiecare roată. La aceasta se adaugă posibilitatea de a beneficia de direcție pe toate cele patru roți. Plăcerea de a conduce ar trebui să fie acolo, la fel ca la noul A5, care este construit pe aceeași platformă și a convins deja din acest punct de vedere.

În Germania, prețul pleacă de la circa 60.000 de euro. Comenzile sunt deja deschise în Europa, iar primele exemplare vor fi livrate în două-trei luni.

Distribuie acest articol!