SUV-ul compact Toyota C-HR va avea și versiune 100% electrică. Se va numi C-HR+
13.03.2025
        
Distribuie acest articol!   

Pionier în domeniul motorizărilor hibride, Toyota își îndreaptă eforturile și spre sectorul vehiculelor 100% electrice. Gama de versiuni a modelului C-HR este completată acum cu un BEV, denumit C-HR+.

Modelul vizează segmentul C-SUV, iar lansarea pe piețele europene va începe la sfârșitul anului 2025.

În ciuda denumirii aproape identice, se remarcă faptul că noul C-HR+ nu pare să împartă prea multe elemente cu binecunoscutul C-HR termic. Designul noului model este mai rafinat și doar semnătura luminoasă frontală ne amintește de C-HR clasic.

În rest, C-HR+ seamănă mai mult cu bZ4X, celălalt SUV 100% electric de la Toyota. Un detaliu oarecum surprinzător este folosirea mânerelor tradiționale la portierele față, spre deosebire de mânerele încastrate ale modelului hibrid. O alegere surprinzătoare, având în vedere că la modelele electrice în general este utilizată cea de-a doua variantă, pentru optimizarea aerodinamică.

În spate, designul hayonului SUV-ului electric este diferit de cel al lui C-HR. Totuși, a fost păstrată banda luminoasă care se extinde pe toată lățimea, iar semnătura luminoasă a evoluat.

C-HR+ este cu 16 cm mai lung decât varianta termică și oferă un ampatament mai lung cu 11 cm, îmbunătățind astfel spațiul la bord. Volumul portbagajului este de 416 litri – destul de mic, mai ales în comparație cu competitorii.

Noul C-HR+ se bazează pe platforma e-TNGA, special concepută pentru vehiculele electrice ale mărcii. Este oferit cu două opțiuni de baterie: 57,7 kWh și 77 kWh, disponibile în versiuni cu tracțiune față sau cu tracțiune integrală.

Varianta cu tracțiune integrală dezvoltă 343 CP și asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde. Autonomia maximă poate ajunge la 600 km conform ciclului WLTP și oferă o putere de încărcare de până la 150 kW. În ceea ce privește versiunea de tracțiune pe o punte, aceasta oferă 167 CP cu bateria de 57,7 kWh și 224 CP cu bateria de 77 kWh.

În interior, este disponibil standard un ecran central de 14 inchi. Toyota a integrat un planificator de rute, precum și un sistem de precondiționare a bateriei. Habitaclul „Class above” și spațiul de încărcare asigură confort, comoditate și spirit practic.

În fine, în ceea ce privește prețurile noului C-HR+, deocamdată nu există nicio informație. După toate probabilitățile, ar trebui să fie mai accesibil decât bZ4X.

Distribuie acest articol!