
Anul 2025 a avut un început contradictoriu pe piața auto europeană, conform datelor frunizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) și compania DataForce, specializată în studiul pieței.
A fost un început foarte bun pentru Volkswagen și Renault, dar în contradicție cu celelalte mari grupuri auto. Giganții Hyundai Motor, Stellantis, Toyota și Nissan, au avut vânzări în scădere. La Tesla, căderea a fost de-a dreptul amețitoare, chiar dacă se explică în mare măsură prin schimbarea de generație Model Y.
Datele după primele două luni confirmă aceste diferențe semnificative între principalele grupuri constructoare de automobile prezente pe piața europeană.
Totul este bine pentru Volkswagen, care rămâne de departe principalul producător de pe Vechiul Continent, cu 232.169 de mașini vândute în februarie și 460.425 în primele două luni ale anului. Grupul german a avut o creștere de 4,9% și, respectiv, 4,8% față de aceleași luni din 2024.
Rezultatele începutului de an sunt și mai bune pentru Renault, care a vândut 102.068 de mașini noi în februarie 2025 (+11,3%) și 192.391 în primele două luni (+8,3%). Pe segmentul premium, BMW a înregistrat o creștere de 2,5% în primele două luni din 2025 (113.857 de mașini).
Rezultatele sunt mult mai puțin încurajatoare pentru celelalte mari grupuri de automobile de pe piața Uniunii Europene: Stellantis a înregistrat o scădere de 16,2% în februarie 2025 (155.970 de mașini vândute) și 16,2% în primele două luni ale anului (310.091 de unități). Grupul Hyundai Motor a pierdut 7,4% în februarie 2025 (72.294 de vânzări) și 5,5% în primele două luni ale anului (156.526).
Chiar și liderul mondial Toyota a pierdut 5,7% în februarie (71.105 mașini) și 4,9% în primele două luni ale lui 2025 (151.589 mașini). De remarcat și scăderea cu 2,7% pentru Mercedes-Benz în primele două luni ale anului, -6,9% pentru Jaguar Land Rover (din cauza mărcii Jaguar), -9,2% Honda, -6,3% și Nissan și -35,4% Mitsubishi.
Dimpotrivă, MG și mărcile Grupului SAIC continuă să crească cu 21,2% în primele două luni ale anului 2025, datorită noilor modele hibride, în timp ce Suzuki a fost în scădere cu 12,3%, la fel ca Mazda (-9,3%) și Tesla (-42,6%). Dar pentru acesta din urmă, în mod normal, ar trebui să se vadă luminița de la capătul tunelului, o dată cu începerea livrărilor mult așteptatului Model Y, în martie.